Systemtekniker Linux

Clearit AB / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clearit AB i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-02-20

Beskrivning av verksamheten
ClearIT gillar smarta, flexibla och pålitliga lösningar som ger bästa service till contact centrets kunder. Vi har utvecklat en renodlad kundserviceprodukt med inbyggd växel och avancerad funktionalitet som hanterar allt från personaliserad kundhantering till fullständig mobilitet. Vi arbetar nära våra kunder och vi är små nog att vara lyhörda men stora nog för att tillgodose stora företags kundservicebehov. Vi på ClearIT gör en enda sak, vi utvecklar och supportar Clear Interact. Verksamheten grundades redan 1994 på en utvecklingsenhet inom dåvarande Logica (idag CGI), och det fristående ClearIT startade sommaren 2000. Mer information får du på www.clearit.se

Dina arbetsuppgifter
Systemtekniker Linux

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att variera allt eftersom du kommer in i din roll. Vi har ett flertal virtualiserade linux-system där vi ansvarar för drift och support av servrar samt vår programvara Clear Interact.
En central del av arbetet sker i vår frontline support där du får chans att lära känna våra kunder och produkter från grunden. I det dagliga arbetet kommer du att:
Hantera inkommande supportärenden via telefon och ärendehanteringssystem
Utföra egen felsökning och vid behov ta fram underlag till andra specialister
Leverera system och kundanpassningar som teknisk resurs i olika projektteam
I takt med växande kunskaper ingå i arbetsschemat för kvällsinsatser och rullande jourtjänstgöring var 3-4 vecka
Utföra installationer av såväl serverar som vår produkt Clear Interact

Kvalifikationer
• Goda kunskaper i Linux
• Erfarenhet av arbete inom teknisk support eller IT-drift
• Erfarenheter av drift och underhåll av OS och hårdvara
• Erfarenhet av virtualisering
Meriterande
Kunskaper inom ett eller flera av områdena:
• CTI, IP-telefoni, talsvar eller contact center
• Erfarenhet av Asterisk
• Erfarenheter av Oracle
• Kunskaper i shell-script

Dina personliga egenskaper
• Du kan driva ärenden självständigt och har en god förmåga att planera din tid
• Du tycker att det är intressant och givande med kundkontakter
• Du behärskar det svenska språket i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska
Lika viktigt som att ha en god kompetens inom det tekniska området, är att vara lyhörd, social och känna stor lust att hjälpa användare och kollegor. Du är en lagspelare som bidrar till en bra och öppen stämning på arbetsplatsen. För rätt person finns fantastiska möjligheter att utvecklas och lära dig av seniora experter inom området.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Madeleine Miljeteig, supportchef.
073 - 390 66 99

Kvalifikationer
• Goda kunskaper i Linux
• Erfarenhet av arbete inom teknisk support eller IT-drift
• Erfarenheter av drift och underhåll av OS och hårdvara
• Erfarenhet av virtualisering
Meriterande
Kunskaper inom ett eller flera av områdena:
• CTI, IP-telefoni, talsvar eller contact center
• Erfarenhet av Asterisk
• Erfarenheter av Oracle
• Kunskaper i shell-script

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Arbete på kvällar/nätter samt helger förekommer.

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-31
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@clearit.se

Kontakt
Supportchef Madeleine Miljeteig 073-3906609

Företag
Clearit AB

Adress
Clearit AB
11625 STOCKHOLM

Kontorsadress
Östgötagatan 12

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 073-3906699
E-postadress: info@clearit.se

Jobbnummer
1786646

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clearit AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clearit AB: