systemförvaltare till Örebro kommun
Randstad AB / Datajobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-10-25Dina arbetsuppgifterVill du spela en viktig roll i Örebro kommuns resa för att leverera smartare service till framtidens örebroare? Är du IT-specialist med förmåga att självständigt driva ditt arbete och anpassa ditt förhållningssätt efter mottagaren? Då ska du självklart söka tjänsten som systemförvaltare hos oss på Informationsförsörjnings- och Digitaliseringsavdelningen inom Örebro kommun.
Vi söker nu en systemförvaltare till vår nya utvecklingsenhet. Örebro kommun är i en expansiv fas och likaså vårt arbete med att fortsätta leverera smarta lösningar för våra HR-system. Som systemförvaltare hos oss arbetar du nära i team med objektspecialisterna på HR-avdelningen och våra andra systemförvaltare inom HR-området. Inom Örebro kommun jobbar vi efter PM3 som förvaltningsmodell vilket innebär att du medverkar i framtagande och löpande uppföljning av objektplaner för objektet, under ledning av objektledare IT.
Du har en viktig roll vid kravställning, problemlösning, integrationer och tester inför driftsättning av nya funktioner. Du är initiativtagande och driver förvaltning och utveckling genom din förståelse för de berörda personalsystemens logiska uppbyggnad. Med utgångspunkt i din analytiska förmåga tar du dig an nya utmaningar, fattar beslut och involverar dina kollegor genom gott samarbete.
Rollen innebär möjlighet att arbeta på distans någon eller några dagar i veckan.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
driva förvaltning och utveckling av HR-system
delta i utredningar avseende nya tillämpningar inom området
arbeta med anpassningar och konfigurationer vid förändringar inom organisationen eller de lagar och regler som styr området
kontakt med leverantörer vid uppgraderingar, supportärenden mm
delta i olika användarforum och aktivt hålla sig uppdaterad
hålla kontakten med driftorganisationen
Kvalifikationerakademisk utbildning inom IT-området eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
erfarenhet av SQL
erfarenhet av arbete med personalsystem
praktisk erfarenhet av systemförvaltning
erfarenhet av integrationer mellan verksamhetssystem
erfarenhet av leverantörskontakter
mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
Meriterande:
praktisk erfarenhet av Personec
praktisk erfarenhet av Medvind
erfarenhet av arbete i större organisationer
Så ansöker duDu ansöker på
www.randstad.se, senast 2022-11-14. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Andrea Lindh,
andrea.lindh@randstad.se.
Vid frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Christina Håkansson,
christina.hakansson@orebro.se.
Om företagetInformationsförsörjnings- och digitaliseringsavdelningens uppdrag är att utveckla och samordna IT-stödet för att skapa förutsättningar för en enklare vardag genom digitalisering av kommunens service och tjänster.
Avdelningen leds av en avdelningschef och fem enhetschefer, tillsammans utgör de ledningsgruppen för avdelningen.
Informationsförsörjnings- och digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRandstad AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201412368".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Kontakt Andrea Lindh
andrea.lindh@randstad.se +4612354678 Jobbnummer 7107690
Observera att sista ansökningsdag har passerat.