Systemadministratör, tillsvidare och vikariat

Polismyndigheten - Linköping - Pac / Datajobb / Linköping
2024-08-14


Visa alla datajobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Linköping - Pac i Linköping

Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplatsen
HR-avdelningen har i uppgift att skapa förutsättningar för ett professionellt, tillgängligt och likvärdigt HR-stöd inom Polismyndigheten. Avdelningen ansvarar för myndighetens övergripande arbete inom bland annat kompetensförsörjning, arbetsgivarpolitik och arbetsmiljö och kultur. I vårt processansvar är vi framåtlutade och visar vägen för andra, men alltid med utgångspunkt i verksamhetens behov och en förståelse för vilka vi finns till för. Vi är kommunikativa och samarbetar naturligt med varandra och andra.
Polisens administrativa center (PAC) är en sektion inom HR-avdelningen med uppdrag att stödja och underlätta för myndighetens medarbetare och chefer samt professionen HR, genom att tillhandahålla ändamålsenligt systemstöd, tillgänglig support och effektiv administration inom HR-området. Vi söker nu förstärkning med en för tillsvidaretjänst samt två stycken för vikariat till hösten 2025.

Publiceringsdatum
2024-08-14

Dina arbetsuppgifter
Ditt uppdrag blir i huvudsak att underhålla och utveckla lön- och personalsystemet Heroma genom löpande registervård och tester. Du kommer tillsammans med övriga i gruppen utgöra den verksamhetsnära systemförvaltningen för HR-avdelningens olika systemstöd. Polismyndigheten har ett uttalat fokus på digitalisering och din expertis kommer att vara viktigt när vi formar framtidens HR-system. Exempel på arbetsuppgifter:
Felsökning, konfiguration och behörighetsadministration
Ge användarstöd till behörighetshandläggare, lönehandläggare m.fl.
Ingå i andra linjens support för medarbetare och chefer

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
komplett och godkänd gymnasieutbildning
erfarenhet av lönesystem genom arbete med löneadministration, systemförvaltning och/eller systemadministration som arbetsgivaren bedömer relevant.
god IT-kompetens
god kunskap i det svenska språket
svenskt medborgarskap

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Yrkesutbildning till lönespecialist eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant, gärna med systemprofil
Erfarenhet av Heroma
Erfarenhet av testarbete

Dina personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du strukturerar och driver ditt arbete framåt, du har lätt för att anpassa dig efter nya förutsättningar och ser möjligheter i förändringar. Du tar initiativ och kommer med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du har lätt för att förstå numeriska underlag och löser gärna komplexa problem med din analytiska förmåga. Vidare har du en god kommunikationsförmåga och ett gott omdöme där du gör avvägningar och prioriteringar på ett bra sätt. Du är lyhörd inför dina kollegor och andra medarbetare och trivs bra i din yrkesroll.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Tomas Liljemark, gruppchef, tomas.liljemark@polisen.se
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Peter Persson, peter-p.persson@polisen.se
Facklig företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel 114 14
Övrig information
Anställningsform: En tjänst för tillsvidareanställning med provanställning om sex månader samt två tjänster med vikariat till och med hösten 2025
Arbetsort: Linköping, andra orter kan vara aktuellt
Arbetstid: Heltid, Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Systemadministratör
Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett
För komplett annons samt information om hur du ansöker, besök polisens hemsida för lediga tjänster: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076), http://www.polisen.se

Arbetsplats
Polismyndigheten - Linköping - Pac

Jobbnummer
8840427


Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Linköping - Pac

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Linköping - Pac: