Systemadministratör/Supporttekniker

Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Karolinska Institutets mål är att förbättra människors hälsa genom utbildning och forskning. Kärnverksamheten stöds administrativt av medarbetare vid Universitetsförvaltningen och institutionerna.

Universitetsförvaltningen stödjer KIs institutioner och ledning, de tre styrelserna och deras underorgan. Universitetsförvaltningen svarar dessutom för administrativt stöd och samordning för flera centrumbildningar och projektorganisationer.

Avdelning
IT-avdelningen består av ca 60 medarbetare fördelat på tre enheter (Drift, Support och Tjänster) som ansvarar för den centrala och gemensamma IT-miljön för KI:s forskare, studenter och anställda.

Tjänsten är placerad på enheten Support. Supportenheten består av 13 personer varav tre personer arbetar i första linjen. Enheten hanterar ärenden som rör KI:s gemensamma infrastruktur, e-post, beställningar m.m. samt klientstöd för universitetsförvaltningen.

Ansvarsområden/arbetsuppgifter
Din huvuduppgift är att ta emot och hjälpa IT-användare och du kommer att använda telefon och e-post som dina främsta verktyg. I arbetsuppgifterna ingår att lösa användarens problem samt registrering och fördelning av ärenden i vårt ärendehanteringssystem Nilex. Rollen kräver ett eget driv då arbetsbelastningen periodvis varierar.

Karolinska Institutet är en myndighet som verkar i en internationell forskar- och utbildningsmiljö. Det gör att både svenska och engelska är nödvändiga i vardagen.

Idag supportar vi endast PC, men avser att bygga upp även Mac-kompetens. Därför söker vi dig som kan Mac-support och som gärna delar med dig av kunskapen till kolleger.

Som supporttekniker är du ansvarig för bland annat att:

• Besvara samtal och e-post på ett sätt som upplevs professionellt av kunden
• Registrera, fördela och återkoppla ärenden snabbt och korrekt
• Analysera och lösa ärenden
• Bidra till, och främja, ett positivt samarbetsklimat på arbetsplatsen.
• Dokumentera ditt arbete
• Hålla ordning på din arbetsplats och det material som används.
• Underhålla driftinformation på internwebben
• Underhålla användarguider

Publiceringsdatum
2014-10-11

Kvalifikationer
• Du har KY/YH-utbildning med it-inriktning, eller motsvarande kunskaper.
• Du har minst 6 månaders erfarenhet av arbete i första linjens it-support/helpdesk där du arbetat med något ärendehanteringssystem.
• Du har breda IT-kunskaper som innefattar Mac-support
• Du är bra på att dokumentera och administrera.
• Du kommunicerar obehindrat i tal (såväl i telefon som öga mot öga) och skrift på svenska och engelska.
• God Sharepoint-kunskap är meriterande

Dina personliga egenskaper
• Du är en person som älskar att ge service, du har lätt att lära och är skicklig på att lösa problem.
• Du är pedagogiskt lagd och hanterar med lätthet stressade personer med varierande it-kunskaper.
• Du är lugn och stabil och fokuserar på rätt saker i pressade situationer.
• Du är självgående och tar eget ansvar för att uppfylla supportens åtaganden.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska göras via rekryteringssystemet MyNetwork.

Sista ansökningsdag är 2014-10-28 men intervjuer sker löpande varför vi önskar få in din ansökan så snart som möjligt. 

Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.

Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. I Sverige står Karolinska Institutet för drygt 40 procent av den medicinska akademiska forskningen och har det största utbudet av medicinska utbildningar. Sedan 1901 utser Nobelförsamlingen vid Karolinska Institutet mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin.
Enligt Riksarkivets föreskrifter arkiveras ansökningshandlingar i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Detta gäller dock ej bilagor som är tryckta eller på annat sätt publicerade.
Karolinska Institutet strävar efter att vara en arbetsplats med jämn könsfördelning som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Arbetstider och omfattning
100 %. Tillträde: enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-28
Ange följande referens när du ansöker: 2-3117/2014
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Birgitta Lönnerberg, enhetschef Support 08-524 866 27

Facklig kontakt
Christina Hammarstedt, OFR christina.hammarstedt@ki.se
Eric Olm, SACO 08-524 860 34, eric.olm@ki.se
Gunnar Stenberg, SEKO 08-524 880 75

Företag
Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen

Adress
Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen
Nobels väg 5
17177 Stockholm

Kontorsadress
Nobels väg 5

Jobbnummer
2027868

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen: