System Support Technician
Axis Communications AB / Kundservicejobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Axis Communications AB i Lund,
Malmö,
Helsingborg,
Kristianstad,
Linköping eller i
hela Sverige Är du en supporttekniker med erfarenhet inom området? Är du en person som är serviceminded och som gillar att lösa tekniska problem, samt effektivisera arbetsflöden och system? Då är det här någonting för dig, vi söker just nu en supporttekniker till vårt huvudkontor i Lund!
Ditt framtida team:
Du kommer att tillhöra ett team bestående av åtta prestigelösa tekniker som underhåller och ger support för en rad av våra system inom bland annat Salesforce, intranät, MS Teams och Active Directory. Teamet är en del av IT Help Desk där ni kommer att ge support till alla Axis anställda globalt. Du och ditt team kommer att vara ansvariga för att hjälpa till med bland annat accesser, support för hur systemen ska användas och ni rapporterar till utvecklarna vid eventuella buggar och ger förslag till förbättringar.
Rollen:
Du skall aktivt säkerställa att våra system för internanvändning fungerar som de ska och se till att alla våra organisatoriska strukturer är korrekta.
Några av dina arbetsuppgifter:
* Support via ärendehanteringssystem (ServiceNow)
* Användar- och grupphantering i AD & ansvarig för dess datakvalitet
* Behörighetshantering till system och tjänster
* Supportera våra system
* Skapa, underhålla och vidareutveckla dokumentation och våra arbetsflöden
* Synk med andra team där det finns systemkopplingar, t.ex. HR
Vem är du?
Du har ett par års arbetslivserfarenhet av liknande uppdrag samt arbetat med AD och Office 365 tidigare.
Att du är en teamspelare är en självklarhet, samtidigt som du motiveras av personlig utveckling. Vi ser även att du har med dig några av följande egenskaper:
* Ett användarfokus
* Du är serviceminded
* Du drivs av att lära dig hur olika system hänger ihop
Dessutom tror vi att du är en person som har förmågan att prioritera och arbeta strukturerat. Du är en utåtriktad person och du har lätt för att engagera dig i det dagliga arbetet. Du talar flytande svenska och är även duktig i engelska, då vi är en global supportfunktion.
Hur är det att jobba med oss?
Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av våra kärnvärden. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning så kommer du att känna dig hemma hos oss. Vi jobbar hela tiden aktivt med vår kultur där laganda, lika möjligheter för alla och att ha roligt är centrala delar.
Du ska gilla att jobba hos oss och därför erbjuder vi förmåner såsom flexibel arbetstid, morgonfika varje dag, fredagskaka, företagsbonus, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel - för att nämna några.
Redo att agera?
Har du fler frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Helene Löfqvist 076-175 46 59.
Vi granskar ansökningar kontinuerligt, så vänta inte med att söka!
Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "R-119493".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Axis Communications AB (org.nr 556253-6143)
Jobbnummer 7470152
Observera att sista ansökningsdag har passerat.