System Manager till Teracom Group

Teracom AB / Försäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Teracom AB i Stockholm, Sundbyberg, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Teracom Group är en nordisk koncern som erbjuder medie- och kommunikationslösningar. De huvudsakliga produktområdena är betal-tv, utsändning av tv och radio, mottagartester, inplacerings- och servicetjänster samt kapacitetslösningar. Teracom Group äger och driver de marksända radio- och tv-näten i Sverige och Danmark och erbjuder samtidigt betal-tv i dessa nät. Koncernen har cirka 700 anställda och ägs helt av svenska staten.

Inom Teracom Group lägger vi nu stor fokus på produktutveckling inom ramen för nya och befintliga TV-tjänster. Därför har vi nu ett behov av att stärka upp vårt produktutvecklings-team med en motiverad System Manager till vårt kontor på Lindhagensgatan i Stockholm.

Publiceringsdatum
2014-03-17

Arbetsuppgifter
Rollen som System Manager inryms inom gruppen TV Service Platform, vilken ansvarar för säkerställande av drift och underhåll av Teracom Groups betal-TV-plattformar.

Systemansvaret innefattar driftsättning och underhåll samt kvalitetssäkring av TV-applikationer och mjukvaror för t.ex, Set-Top boxar, surfplattor och mobiltelefoner. Rollen syftar vidare att bedriva ständig kvalitetssäkring samt att ta emot systemleveranser och att driftsätta dessa. Ansvarsområden för rollen är också att genomföra planerade aktiviteter inom ramen för satt driftsbudget samt att leda och styra system- och driftspartner. Du kommer även i samarbete med partners och lösningsarkitekter att genomföra planerade driftsättningar samt planera och genomföra regressionstester. I rollen ingår även ett förvaltningsansvar för driftsatta utvecklingsprojekt, och att säkerställa kontinuerlig drift samt att upprätthålla en aktuell systemförvaltningsplan.

Profil
Vi tror att du är en utåtriktad person med stort engagemang som har en väl utvecklad social förmåga. Du är lösnings- och leveransorienterad och har ett gott ordningssinne. Du kan arbeta självständigt och har förmågan att ta ett fullt ansvar för resultatet inom ditt ansvarsområde.

Du har en högskoleutbildning inom systemvetenskap/IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser att du har tidigare erfarenhet från att hantera leverantörer och att du har en god beställarkompetens. Du bör ha en hög generell IT-kompetens, specifikt inom området drift och förvaltning. Du bör vara analytiskt lagd och ha en väl utvecklad kommunikationsförmåga. En vilja att arbeta i team är av stor vikt och erfarenhet från projektledning ses som meriterande. Kunskaper om regressionstest och applikationsförvaltning är meriterande.

Du kan uttrycka dig mycket väl i tal som skrift på både svenska och engelska.

Välkommen med din ansökan senast 11/4!

Frågor om tjänsten
Kontakta Per Alksten 0733 357 081, HR-kontakt Johan Jacobsson 08-5554 2000.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Teracom AB

Adress
Teracom AB
Lindhagensgatan 122
11251 Stockholm

Jobbnummer
1809607

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Teracom AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Teracom AB: