Supporttekniker till Sveriges Radio

Sveriges Radio AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Radio AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Sveriges Radio är ett företag i allmänhetens tjänst med det viktiga uppdraget att värna om demokrati och alla människors lika värde. Vi är den reklamfria radion, finansierad av radio- och tv-avgiften. Oberoende, trovärdig, öppen och nyskapande är vår värdegrund. Som en av oss är du med och bidrar till ett radiouppdrag som speglar hela samhället. Vår vision är att vara landets viktigaste medieföretag och ledande kulturskapare. Sveriges Radio toppar Förtroendebarometern 2015, för femte gången. Läs mer på sverigesradio.se.

Vi söker nu medarbetare till Helpdesk/Support med placering i Stockholm. Tjänsten ingår i avdelningen Teknik IT/DC (Driftcentralen). Vi söker dig som vill ha ett omväxlande arbete som kräver engagemang och initiativtagande med hög ansvarskänsla. Teknik IT handhar drift och förvaltning av all teknisk utrustning på Sveriges Radio. Avdelningen består idag av drygt 150 personer med placering på många orter i Sverige. Det dagliga arbetet sker i processer baserade på ITIL.

Arbetsuppgifter 

Arbetet består i att tillsammans med övriga i gruppen ansvara för Sveriges Radios gemensamma Helpdesk. Du kommer ansvara för att ta emot våra användares problem och felanmälan via telefon, mail, webb eller besök. Dessa ärenden skall registreras i ärendehanteringssystem, och lösas enligt gällande SLA:er. Vi har som målsättning att lösa ärendet i första kontakten med användaren.

Bakgrund och kvalifikationer

• God allmän teknisk förståelse
• Erfarenhet av arbete i liknande roller
• Kännedom om MS Active Directory
• Kännedom om MS Exchange
• God kännedom Windows 7
• Goda kunskaper inom SCCM

Vi söker dig som brinner för att ta emot och lösa problem hos användarna, meriterande är tidigare erfarenhet av pc-support. Vi arbetar processorienterat enligt ITIL. Känner du till detta och dess grundläggande processer är det bra, annars får du lära dig det! Du är en utåtriktad person som har lätt för att samarbeta med andra och du sätter användarna i fokus och utför arbetet med noggrannhet och god service som självklarhet. Du är även van vid att arbeta självständigt och målinriktat.

Anställning

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med placeringsort Stockholm. Tillträde enligt överenskommelse. Du kommer rapportera till gruppchef för Supportgruppen Andreas Haglund.

Vad erbjuder vi? 

Sveriges Radio erbjuder en kreativ och stimulerande arbetsplats som vidgar vyerna. Vår strävan att medarbetarna på Sveriges Radio ska spegla samhället och publiken gör att arbetsplatsen är dynamisk och har mångfald i fokus. Vi arbetar också aktivt med att medarbetarna ska ha möjlighet att använda och utveckla sin kompetens i takt med organisationens behov och de egna förutsättningarna.

Publiceringsdatum
2016-03-01

Så ansöker du
Vi ser gärna att du ansöker omgående, då vi arbetar med löpande urval. Din ansökan registrerar du senast 2016-03-14. Du kan endast ansöka via Sveriges Radios hemsida. För frågor kring din ansökan kontakta David Säfvestad, HR-partner, telefon 08-784 69 97.

Fackliga frågor

Fackliga organisationer vid Sveriges Radio är Journalistförbundet, Unionen och SACO. Samtliga nås via växeln telefon 08-784 50 00.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sveriges Radio AB

Adress
Sveriges Radio AB
Oxenstiernsgatan 20
10510 Stockholm

Kontorsadress
Radiohuset Oxenstiernsgatan 20

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2699052

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Radio AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Radio AB: