Supporttekniker till servicedesk-team!
Dfind IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind IT AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Supporttekniker
Supporttekniker till servicedeskteam!
Som konsult hos oss på Dfind IT får du ett roligt och varierande arbete på några av Stockholms mest attraktiva företag. Som anställd hos Dfind IT kan vi erbjuda dig intressanta uppdrag där du möjlighet att inte bara bredda din kompetens utan även skaffa dig mer djupgående kunskaper inom ett visst område. Vi kommer ge dig möjligheten till personlig utveckling samt ett rikt nätverk och roliga sociala aktiviteter.
Detta konsultuppdrag är hos en av våra kunder i Solna, som är ett globalt specialistläkemedelsföretag som inriktar sig på sällsynta sjukdomar. Du kommer att ingå i deras IT-servicedeskteam och arbeta med primärt 2nd line support!
Rollen
Teamet består idag av 4 personer som nu ska bli 5. Du kommer tillsammans med dina kollegor att supportera 1400 användare runtom i världen, med fokus på 2nd line support. 1st line passen fördelas jämnt i gruppen, vilket gör att du även kommer ansvara för 1st line support, ca en dag i veckan.
Då gruppen hanterar och löser alla ärenden som kommer in, kommer du få en bra variation på arbetsuppgifter samt den tekniska nivån. Det handlar om allt ifrån kontoadministration och support på både hård och mjukvara till mer avancerad felsökning och systemsupport.
Vem vi söker
Du är den som användarna först kommer i kontakt med när de vill ha hjälp. Därför söker vi en person som har lätt för att anpassa sin kommunikation utefter användarens tekniska nivå samt som gillar att arbeta i ett team. Vi vill att alla användare känner sig välkomna och har ett förtroende när de kontaktar Servicedesk varför vi också sätter ett stort värde på personer som gillar att ta ett stort ansvar och är serviceinriktade.
Vi söker dig som har erfarenhet som supporttekniker och har arbetat i minst 2 år med både 1st och 2nd line ärenden.
Du har teknisk kompetens och erfarenhet av nedan:
Microsoft Office, Office 365
Microsoft Windows 7, 8, 10
Active Directory - Kontoadministration, behörigheter
Felsökning nätverk och skrivare
iPhone/iPad, installation och felsökning
Systemadministration
För den här tjänsten krävs det att du talar och skriver flytande svenska och engelska.
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta
helen.bostrom@dfind.se Ort: Stockholm
Uppdragsgivare: Dfind IT
Sista dag att ansöka är 17 april
Start: Anpassningsbart, gärna så snart som möjligt.
Om Dfind IT
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier.
Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.
Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-04-05ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-07-04
Ange följande referens när du ansöker: 201213889
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelén Boström
FöretagDfind IT AB
AdressDfind IT AB
Regeringsgatan 65
11156 STOCKHOLM
KontorsadressRegeringsgatan 65, 11156 STOCKHOLM
Jobbnummer 4716485
Observera att sista ansökningsdag har passerat.