Supporttekniker till IT-supporten
Region Gävleborg, IT-förvaltning / Supportteknikerjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Söderhamn,
Bollnäs,
Hudiksvall,
Ockelbo,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Gävleborg, IT-förvaltning i Söderhamn,
Hudiksvall,
Gävle eller i
hela Sverige Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.
IT-förvaltningen har cirka 150 medarbetare som är placerade på olika orter inom Region Gävleborg. Orterna är Gävle, Sandviken, Bollnäs, Hudiksvall och Söderhamn.
Inom IT-supporten är vi 28 medarbetare som tar ett gemensamt helhetsansvar för vår leverans. IT-supportens primära uppdrag är att erbjuda 1:a och 2:linjens support inom områdena system, teknik samt E-tjänstekort. I 1:a linjesupporten är vi åtta personer som finns på orterna. Bollnäs, Gävle och Hudiksvall.
Publiceringsdatum2024-04-16ArbetsuppgifterVi söker en supporttekniker till IT-supporten med inriktning mot 1:a linjen. Trivs du med att vägleda och guida andra i det dagliga arbetet, och vill vara med och göra skillnad? Tveka inte att söka tjänsten som supporttekniker hos oss.
Tjänsten som supporttekniker är omväxlande. Du erbjuds möjligheten att hantera många olika typer av ärenden och områden. Ärendena har stor spännvidd från till exempel behörigheter, system- och teknikärenden. Du löser ärenden på egen hand eller tillsammans med kollegor beroende på komplexitet och typ av ärende.
Som supporttekniker hos oss kommer du bland annat att arbeta med
• 1:a linjen och hjälper våra kunder via telefon, e-post och fjärrstyrning
• att prioritera, analysera samt kommunicera lösningar på ett pedagogiskt och professionellt sätt
• hantera E-tjänstekorts alla delar från fotografering till utlämning av kort.
Hos oss får du
• personligt anpassad introduktion
• arbeta i en grupp som gillar att samarbeta och som stöttar varandra.
Läs mer om våra förmåner:
https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formanerKvalifikationerSom person är du positiv, utåtriktad och kommunikativ, med fokus att göra det bästa för våra användare.
I rollen som supporttekniker ska du ha
• erfarenhet från tidigare supportarbete inom 1:a linjen eller likvärdig erfarenhet
• professionellt bemötande i alla typer av möten.
ÖVRIGT
Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RS 2024/1039".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Gävleborg (org.nr 232100-0198)
Arbetsplats Region Gävleborg, IT-förvaltning
Kontakt Elisabeth Hedlund, enhetschef
elisabeth.hedlund@regiongavleborg.se 070-249 40 91 Jobbnummer 8616372
Observera att sista ansökningsdag har passerat.