Supporttekniker till IT-företag i Täby

Jobzone Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobzone Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Har du ett brinnande intresse för IT, teknik och datorer? Nu söker vi en supporttekniker till ett IT-företag i Täby
Är du intresserad av IT och vill utvecklas inom en härlig och målfokuserad organisation? Just nu söker Jobzone en supporttekniker till ett härligt team hos vår kund belägen i Täby.


Publiceringsdatum
2020-01-21

Om tjänsten
Rollen innebär att du kommer sitta i helpdesk tillsammans med sex andra tekniker och hjälpa kunder med allt från second line support men också till viss del first line support. Supportavdelningen arbetar nära säljavdelningen och företagets nyckelkunder. Kunderna består av allt från privatpersoner till offentlig sektor vilket gör att arbetsdagarna och kundärendena blir mycket varierande.

Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer dina huvuduppgifter att vara felsökning, installation och underhåll i kundernas miljöer. Tekniken är huvudsakligen baserad på PC-datorer och Windowsmiljö.

Du kommer bland annat att:

- Hantera inkommande ärenden från kunder via telefon och e-post.
- Ta hand om ärendet från första kontakt till åtgärd.
- Finnas tillgänglig som teknisk pre-sale till säljorganisationen.
- Driva förbättringar/feedback mot test- och utleveransavdelning.

Vem söker vi till denna tjänst?
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av helpdesk eller supportarbete. Vi tror också att du har mycket goda kunskaper om datorer, komponenter och Microsoft operativsystem. Det är meriterande om du har fördjupade kunskaper inom nätverk och servrar. Utöver det lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och att du är prestigelös och gärna hjälper dina kollegor. Då du kommer att ha direktkontakt med kunden uttrycker du dig obehindrat på både svenska och engelska.

Kvalifikationer
Minst två års erfarenhet av arbete med helpdesk eller supportarbete

Mycket goda kunskaper om datorer, komponenter och operativsystem

God vana att arbeta med hårdvara

Villkor och förmåner
Tjänsten är till en början ett konsultuppdrag med goda möjligheter till övertag hos kund. Uppdraget är på heltid och du kommer att arbeta hos vår kund men vara anställd som konsult genom oss på Jobzone.

Omfattning: Heltid, 40 timmar i veckan

Språk: Svenska och Engelska

Plats: Täby

Om Jobzone:

Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag och vi har ca 50 lokala kontor i Sverige och Norge. Alla med stora kunskaper om sin marknad och vi jobbar utifrån dig som medarbetare i fokus: vår vision är att ha världens lyckligaste medarbetare!

Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone. Du blir anställd på heltid, du är försäkrad och får pensionsavsättning. Självklart har vi kollektivavtal och är medlemmar i Bemanningsföretagen.

Dessutom finns det alltid någon nära som ställer upp för dig. Det är en självklarhet, vi vill vara branschens bästa arbetsgivare!

Som anställd hos Jobzone finns en mängd karriärmöjligheter. Vi finns inom många branscher och verkar i stora delar av Sverige och Norge - vart är ditt nästa drömjobb inom Jobzone?

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jobzone Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/5".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jobzone Sverige AB (org.nr 556608-7689)

Arbetsplats
Jobzone Business Services

Jobbnummer
5053365

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobzone Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobzone Sverige AB: