Supporttekniker till IT-företag i Täby
Jobzone Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobzone Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Har du ett brinnande intresse för IT, teknik och datorer? Nu söker vi en supporttekniker till ett IT-företag i Täby
Är du intresserad av IT och vill utvecklas inom en härlig och målfokuserad organisation? Just nu söker Jobzone en supporttekniker till ett härligt team hos vår kund belägen i Täby.
Publiceringsdatum2020-01-21Om tjänstenRollen innebär att du kommer sitta i helpdesk tillsammans med sex andra tekniker och hjälpa kunder med allt från second line support men också till viss del first line support. Supportavdelningen arbetar nära säljavdelningen och företagets nyckelkunder. Kunderna består av allt från privatpersoner till offentlig sektor vilket gör att arbetsdagarna och kundärendena blir mycket varierande.
Dina arbetsuppgifterI denna roll kommer dina huvuduppgifter att vara felsökning, installation och underhåll i kundernas miljöer. Tekniken är huvudsakligen baserad på PC-datorer och Windowsmiljö.
Du kommer bland annat att:
- Hantera inkommande ärenden från kunder via telefon och e-post.
- Ta hand om ärendet från första kontakt till åtgärd.
- Finnas tillgänglig som teknisk pre-sale till säljorganisationen.
- Driva förbättringar/feedback mot test- och utleveransavdelning.
Vem söker vi till denna tjänst?
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av helpdesk eller supportarbete. Vi tror också att du har mycket goda kunskaper om datorer, komponenter och Microsoft operativsystem. Det är meriterande om du har fördjupade kunskaper inom nätverk och servrar. Utöver det lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och att du är prestigelös och gärna hjälper dina kollegor. Då du kommer att ha direktkontakt med kunden uttrycker du dig obehindrat på både svenska och engelska.
KvalifikationerMinst två års erfarenhet av arbete med helpdesk eller supportarbete
Mycket goda kunskaper om datorer, komponenter och operativsystem
God vana att arbeta med hårdvara
Villkor och förmåner
Tjänsten är till en början ett konsultuppdrag med goda möjligheter till övertag hos kund. Uppdraget är på heltid och du kommer att arbeta hos vår kund men vara anställd som konsult genom oss på Jobzone.
Omfattning: Heltid, 40 timmar i veckan
Språk: Svenska och Engelska
Plats: Täby
Om Jobzone:
Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag och vi har ca 50 lokala kontor i Sverige och Norge. Alla med stora kunskaper om sin marknad och vi jobbar utifrån dig som medarbetare i fokus: vår vision är att ha världens lyckligaste medarbetare!
Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone. Du blir anställd på heltid, du är försäkrad och får pensionsavsättning. Självklart har vi kollektivavtal och är medlemmar i Bemanningsföretagen.
Dessutom finns det alltid någon nära som ställer upp för dig. Det är en självklarhet, vi vill vara branschens bästa arbetsgivare!
Som anställd hos Jobzone finns en mängd karriärmöjligheter. Vi finns inom många branscher och verkar i stora delar av Sverige och Norge - vart är ditt nästa drömjobb inom Jobzone?
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJobzone Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/5".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jobzone Sverige AB (org.nr 556608-7689)
Arbetsplats Jobzone Business Services
Jobbnummer 5053365
Observera att sista ansökningsdag har passerat.