Supporttekniker till Excanto
TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige TNG Group AB
Det här är tjänsten för dig som vill arbeta på ett intressant företag där du får arbeta med support i en teknisk miljö i framkant.
Om uppdragsgivaren
Excanto tillhandahåller IT-tjänster med inriktning på drift, support, utveckling och förvaltning av IT-infrastruktur och affärskritiska applikationer. Vi erbjuder även strategisk rådgivning och förvaltningstjänster samt leverans av IT-produkter som hård- och mjukvara.
Beskrivning av tjänsten
Du kommer att arbeta i företagets servicedesk och ge teknisk support via telefon och mail men även på plats. Du kan även tilldelas andra på IT-avdelningen förekommande arbetsuppgifter som lämpar sig för supporttekniker med adekvat handledning. Eftersom det är ett litet team som löser de flesta av alla ärenden får du här möjlighet att djupdyka tekniskt bland varierande ärenden.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:
Att i servicedesk ta emot felärenden och beställningar (exempelvis användaradministration) och att registrera och hantera dessa ärenden.
deltagande i servicefönster, framställande av lathundar etc.
Den tekniska miljön är Win 7/8 Mac OsX 10.7, Windows 2008, Office 2010, Active Directory och ett antal verksamhetsspecifika system.
• systemövervakning och hantering av felärenden
• installation av teknisk utrustning såsom ny server och skrivare
• Inköp av t ex skrivare och annan teknik
Vem är du?
Vi söker dig som tidigare har jobbat som supporttekniker, gärna i helpdesk eller servicedesk. Du har kunskap inom följande områden:
• Microsoft Office
• Klient-OS Windows samt Mac
• Nätverk och utskriftshantering
• kontohantering, behörigheter
Det är meriterande om du har kunskap inom ITIL eller har certifiering inom Windows 7 eller Windows Server 2008
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är ödmjuk, serviceinriktad och socialt kompetent. Du är van vid att arbeta i mindre team och har god samarbetsförmåga. Du är duktig på att dokumentera dina ärenden samt kan bedöma och eskalera ärenden efter behov. Det är en förutsättning att du trivs med att hjälp människor och kan bemöta användarna på ett ödmjukt och professionellt sätt.
För rätt person finns mycket goda möjligheter att utvecklas såväl tekniskt som personligt.
Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Mikael Timerdal. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.
Om TNG IT
Vi är specialiserade på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag för att nå ut till IT-specialister med erbjudanden om uppdrag och anställning hos några Sveriges mest attraktiva företag. TNG är ett av Sveriges snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2012. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.
Publiceringsdatum2013-11-29Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-12-22
Ange följande referens när du ansöker: 7605
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Timerdal 08-410 690 56
FöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
10132 Stockholm
Jobbnummer 1716330
Observera att sista ansökningsdag har passerat.