Supporttekniker / Servicedesk / IT-support / Nobina
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2017-12-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker / Servicedesk / IT-support / Nobina" (publicerad 2018-01-08) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2017-12-20FöretagetNobina är ett av nordens ledande bussföretag och operatör inom kollektivtrafiken med cirka 8 000 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I Sverige har Nobina 6000 medarbetare och 2 300 bussar. De bedriver trafik åt bland andra SL, Västtrafik och Skånetrafiken. Huvudkontoret är beläget i Solna och denna tjänst är belagd på deras nordiska servicedesk och består idag av fem supporttekniker. Företagskulturen är öppen och välkomnande där engagemang och kompetensutveckling värderas högt. På Nobina får du möjligheten att jobba i en spännande bransch där du som medarbetare är en viktig del av vardagen för miljoner människor.
Dina arbetsuppgifterI rollen som supporttekniker arbetar du på företagets servicedesk och ansvarar för att ge intern
IT-support och service över e-post, via telefon samt via olika remote-verktyg. Det förekommer även att ge support fysiskt på plats på huvudkontoret. Du installerar, konfigurerar och anpassar hård- och mjukvara samt genomför felsökning vid behov. Nobinas Servicedesk hanterar inte bara intern IT-support utan ansvarar även för support gentemot olika utrustningar i sina bussar. Servicedesk äger alla ärenden och ansvarar för all kommunikation i ett ärendes livslängd och här du arbetar i både 1st line samt 2nd line support i många ärenden. Därtill arbetar du även i ett arbetssätt som kallas IT Partner vilket innebär att du tillsammans med en kollega besöker övriga kontor med jämna mellanrum med syfte att kvalitetssäkra den lokala infrastrukturen och bidra till utveckling av bland annat servicedesk. Tillsammans skapar ni personliga relationer samt utbildar användarna inom IT områden som upplevs svårhanterliga.
Kvalifikationer• Flera års erfarenhet av liknande roll inom servicedesk/support
• Kunskaper om Office365, administration i Active Directory, Citrix, Exchange, SQL och VM-ware.
• Erfarenhet av att arbeta processorienterat, till exempel ITIL-baserat.
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska. Därtill är det meriterande med språkkunskaper inom danska och finska.
• Du har ett genuint intresse för IT och teknik
För att trivas i denna roll brinner du för att hjälpa kunder i ditt dagliga arbete, där din sociala och kommunikativa förmåga kommer väl till användning. Då företagets fokus är att göra sina kunder fullständigt nöjda är du en person som på ett självständigt och ansvarsfullt sätt kan arbeta strukturerat och ge god återkoppling kring dina behandlade ärenden. Du har god analysförmåga och anstränger dig för att alltid leverera de bästa lösningarna. Vidare är du en lagspelare som trivs i samarbetet med andra och på ett prestigelöst sätt gärna utbyter kunskaper och erfarenheter med dina kollegor.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Solna
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: servicedeskmedarbetare, servicedesk, support, IT-support, supportmedarbetare, IT, teknik, data, felsökning, hårdvara, mjukvara, PC, Office365, Active Directory, Citrix, Exchange, SQL, VM-ware, ITIL
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJosephine Hopstadius
josephine.hopstadius@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3865317
Observera att sista ansökningsdag har passerat.