Supporttekniker mjukvaror sökes till Konica Minolta AB
Konica Minolta AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konica Minolta AB i Stockholm Om Konica Minolta | Koneo
Konica Minolta | Koneos affärsidé är att vi utvecklar, bygger och underhåller IT- och dokumentlösningar för våra kunder. Vi skapar värde genom att vara nära våra kunder, bygga långsiktiga relationer och föreslå innovativa lösningar.
Konica Minolta | Koneo har kontor på femton platser i Sverige. Genom samarbetet i Koneokedjan med fristående Koneoföretag - Koneo affärsavtalspartner - på ytterligare cirka 30 platser är vi rikstäckande.
Konica Minolta | Koneo ägs av japanska Konica Minolta Business Technologies, som globalt omsätter cirka 43 miljarder kronor och har 27 000 anställda. Företagets övergripande strategi är att bli ett globalt tjänsteföretag inom IT och dokumenthantering. Som ett led i denna strategi förvärvades i Sverige it-företaget Koneo AB i april 2011.
Vi söker en supporttekniker till vår mjukvarusupport i Solna.
Vill du bli en av oss? Läs mer för att se vad vi på Konica Minolta kan erbjuda dig!
Publiceringsdatum2015-03-17ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta med Konica Minoltas mjukvaruproduktsortiment och medverka i arbetet med att utveckla vår supportorganisation till att ständigt bli bättre och mer insatt i kundernas krav på dokumenthanteringslösningar. De lösningar du kommer att arbete med omfattar print, skanning, arkivering och återsökning av dokument för kunder inom såväl den privata som den offentliga sektorn. Din främsta uppgift är att supportera vår organisation gällande tekniska problem och frågeställningar som uppstått i våra kunders miljöer. Arbetet innebär vidare att bistå våra servicetekniker med information om nya uppdateringar/modifieringar samt att vara ett bollplank och assistera dem gällande tekniska problem hos våra kunder.
ProfilVäl insatt i IT och mjukvarorGoda kunskaper om Microsofts operativsystem, server och klientGoda kunskaper inom data och nätverkPositiv, serviceminded samt har lätt för att samarbetaKan kommunicera obehindrat på såväl svenska som engelska i tal och skriftDokumenterad erfarenhet av branschen eller liknande uppdrag är meriterande
För att trivas i rollen är det viktigt att du är drivande, självgående och ansvarstagande och att du kan prioritera ditt arbete så att inte servicenivån, gentemot interna såväl som externa kunder, blir lidande. Arbetet ställer krav på att du utöver teknisk kompetens även har ett stort fokus på service och kundbemötande för att snabbt kunna sätta dig in i kundernas problem. Vidare har du en god pedagogisk förmåga som gör att du kan hjälpa och guida personer på olika kunskapsnivåer.
Tjänsten innefattar resor inom Europa, främst i samband med tekniska produktutbildningar (huvudsakligen till Tyskland där Konica Minoltas support/utbildningscenter för Europa är placerat). Anställningsformen är provanställning/ tillsvidareanställning.
Vi erbjuder
Vi kan erbjuda ett stimulerande och utvecklande arbete i ett framgångsrikt och etablerat företag. Vår organisation genomsyras av hög kompetens hos våra medarbetare och ett stort fokus på att ge bästa möjliga service till våra kunder. Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare har möjlighet att fortsätta att utvecklas och växa i sin yrkesroll. Därför erbjuder vi våra anställda möjligheter till såväl olika klassrumsutbildningar med interna och/eller externa utbildningshållare, som webbaserade utbildningar via vår interna webbportal. Hos oss får du också trygga anställningsvillkor, vi är kollektivavtalsanslutna och vi erbjuder även friskvårdsbidrag samt möjligheten att delta i olika teamaktiviteter löpande under året.
Så ansöker duOm du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka oss din ansökan via nedanstående länk med bifogat CV och personligt brev senast den 20 april. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. För mer information om tjänsten kontakta supportchef Andreas Sibilio,
andreas.sibilio@konicaminolta.se .
Om Konica Minolta
Som en världsledande leverantör av produkter och lösningar för dokumenthantering strävar Konica Minolta efter att erbjuda produkter, tjänster och lösningar inom samtliga områden som är viktiga inom digital bildhantering. Vi lägger stor vikt vid dokumenthantering och affärslösningar för både kontors- och produktionsmiljöer. Konica Minolta Business Technologies grundades i oktober 2003 genom en sammanslagning av Konica Corporation och Minolta Co. Ltd. Företaget levererar tjänster samt distribuerar produkter, system och lösningar som tillgodoser alla de krav som kontor och produktionsenheter kan ställa, över ett dokuments hela livscykel.
I Sverige representeras Business Technologies av Konica Minolta Business Solutions Sweden AB. Konica Minolta har platskontor i Stockholm, Göteborg, Falun, Kalmar, Malmö och Helsingborg. Via medlemmar i Koneokedjan samt fristående återförsäljare är vi rikstäckande. Totalt finns Konica Minolta representerat på cirka 70 orter i Sverige. Läs mer på konicaminolta.se.
Arbetstider och omfattningHeltid/tillsvidare Tillsvidare
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristin Andersson
FöretagKonica Minolta AB
AdressKonica Minolta AB
Solna Strandväg 96 Box 9060
17109 Solna
KontorsadressSolna Strandväg 96
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2209094
Observera att sista ansökningsdag har passerat.