Supporttekniker
Uno Telefoni / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-11-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker" (publicerad 2017-02-24) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uno Telefoni i Stockholm Vi söker vår nya stjärna inom Kundservice!
Arbetsbeskrivning:
Brinner du för att ge exceptionell service? Då är du kanske vår nya Stjärna! Som Supporttekniker på Uno är din främsta arbetsuppgift att supportera företagskunder inom Unos telefoniväxellösning där olika mobiloperatörer används beroende på kund. Du kommer att arbeta i ett flertal system och administrera dynamiska ärenden, högt och lågt, samtidigt som att du bemöter kunden med lyhördhet och god serviceanda per telefon och mejl.
Dina dagliga arbetsuppgifter innebär att:
Hantera inkommande ärenden på telefon och mejl
Administrera tillägg och borttag av licenser
Konfiguration och felsökning (t.ex. Call routing, ACD, IVR, Schedules)
Ta en rådgivande och utbildande roll mot sälj samt slutkund
Underhåll och förebyggande arbete på befintliga kunder.
De ärenden du tar emot kommer vara av varierad art och komplexitet. Användarhantering, konfigurering och felsökning av diverse problem är exempel på ärenden som du kommer att hantera dagligen
Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor där ni hjälps åt att lösa ärenden för att ge kunden bästa service.
Arbetets omfattning:
Heltid, kontorstider, med start enligt överenskommelse. Detta är en direktrekrytering med 6 månaders provanställning.
Utvecklingsmöjligheter:
Detta är den perfekta möjligheten för dig som vill arbeta på ett familjärt och öppensinnat bolag tillsammans med ambitiösa och hjälpsamma kollegor. Uno Telefoni satsar på sin personal genom bra anställningsvillkor och ett starkt värderings- och kulturarbete för att få personalen att trivas och utvecklas. Samtlig personal på Uno lever efter mottot att de ska ha roligt på jobbet med mycket skratt internt i kombination med en hög professionalism gentemot företagets kunder. Att våga utmana sig själv och andra är en egenskap som de anställda delar med varandra. Nya idéer och utvecklingsförslag välkomnas varmt på företaget och du får stora möjligheter att påverka och bidra till organisationens framtida utveckling. Utöver att du får många utmaningar i denna roll och att arbeta med en hel telefonväxel, finns det ett flertal utvecklingsmöjligheter inom bolaget såsom att byta roll eller få ytterligare ansvarsområden på sikt.
Kompetenskrav:
Du har minst gymnasiekompetens och arbetslivserfarenhet från någon form av serviceyrke där du har vana att bemöta kunder. Du brinner för att ge god service och har en bra personkännedom där du anpassar kommunikationen utefter kundens kunskapsnivå. För att lyckas i tjänsten är det en fördel om du har en god systemvana och har lätt för att lära dig nya system. Vi ser gärna att du har erfarenhet från telekombranschen och en god förståelse för telefonilösningar och växlar, men det är inte ett krav. Det är även meriterande om du har någon form av supporterfarenhet via telefon från exempelvis en roll inom helpdesk, kundservice eller som webbmaster. Utöver detta är det ett plus om du har viss kunskap av växelplattformen Mitel Telepo Cloud, jobbat med ärendehanteringssystem (t.ex. Zendesk) samt har kunskaper inom nätverk.
Personliga egenskaper:
För att lyckas i denna tjänst är du en person som trivs att arbeta i ett högt arbetstempo och du är lugn och stabil även i situationer som kräver uppmärksamhet av fler arbetsuppgifter på en och samma gång. Du bemöter kunden på ett professionellt, informativt, tydligt och förtroendeingivande sätt och tar gärna en rådgivande roll gentemot kunden. Då du kommer att arbeta i ett flertal system är det viktigt att du är nyfiken och har en förmåga att ta till dig ny kunskap snabbt. Vidare är du en person som har en stor initiativkraft och du vågar ta för dig och uttrycka åsikter och komma med nya idéer. Ansvarsfull, pålitlig och punktlig är andra egenskaper som Uno Telefoni värderar högt hos sina medarbetare. Utöver det hoppas vi att du är lekfull samtidigt som du har ett inre driv att alltid göra det lilla extra.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2016-11-02Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAdam Olofsson
FöretagUno Telefoni
AdressUno Telefoni
Lumaparksvägen 9
12031 Stockholm
KontorsadressLumaparksvägen 9, Stockholm
Jobbnummer 3131389
Observera att sista ansökningsdag har passerat.