Supporttekniker 2nd-Line Systemdrift

AddMan Sales Recruitment / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AddMan Sales Recruitment i Stockholm, Solna, Täby, Uppsala, Västerås eller i hela Sverige

AddMan Sales Recruitment grundades ur ett säljbolag, av säljare för säljare. Företaget är specialiserade som expertis mot företag och organisationer som vill förbättra och förstärka sina egna eller bemannade säljavdelningar. AddMans kärna är rekryterings- och bemanningtjänster ända från innesäljare upp till managementnivå samt konsultationer kring hur säljbolag skapar vinnande interna strukturer och hur de kan effektiviseras.
DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonilösningar till den svenska företagsmarknaden i ett eget rikstäckande nät. DGC grundades 1987, har cirka 100 anställda och omsatte under år 2008 238 mkr med god lönsamhet. DGCs aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm.
DGC som arbetsplats
Hos oss finner du en intressant och utvecklande miljö med mycket goda möjligheter till personlig utveckling och stor variation i dina arbetsuppgifter. Vi satsar på att kontinuerligt utöka vår kompetens genom intern utbildning och du har stor frihet att själv välja dina framtida utvecklingsområden.
Vi tycker om att ha kul på jobbet och satsar mycket på att skapa en stimulerande arbetsmiljö där vi trivs. Vi är även med i undersökningen Sveriges Bästa Arbetsplats där vi kom på 5:e plats år 2009 och i år satsar vi ännu högre.
Tjänsten
DGC ansvarar idag för drift, support och underhåll av tusentals företagskunders verksamhetssystem, nätaccesser och telefonisystem. Du kommer att vara en del av DGC Servicedesk och ingå i 2nd-line med inriktning på vårt verksamhetesområde för systemdrift.
Rapportering sker till Supportchef
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Hantera daglig funktionssupport med allt från felavhjälpning till administration av ärenden som eskaleras till övriga interna och externa instanser
• Lösa djupare tekniska problem i miljön
• Utbilda medarbetare och 1st-line personal
• Planera och genomföra visst proaktivt arbete
• Arbetet innebär stundtals mycket kontakt med leverantörer, partners och våra kunder.
Din kompetens
Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av att arbeta i en support- eller mindre driftorganisation med erfarenheter inom djupare felsökning och administration av Windows-plattformen.
För att du skall bli framgångsrik i tjänsten skall du ha goda tekniska kunskaper kring felsökning och problemlösning på följande system och teknologier:
• Windows Server 2003 och 2008
• Active Directory
• Citrix Presentation Server / Citrix XenApp
• Terminal Services
• Övervakning
• IIS / Exchange / SQL / Brandväggar / DNS / Virtualisering
• Microsoft System Center lösningar
• Windows XP/Vista samt tunnaklienter
Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper inom TCP/IP och Internet samt de vanligaste protokollens funktion. Du hanterar dessutom obehindrat samtliga Microsofts Office applikationer. Att du innehar dessa tekniska kunskaper är ett krav för att vi ska behandla din ansökan.

Publiceringsdatum
2010-03-22

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Grundlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-04-18
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Johan Söderström, 0760-409 627

Företag
AddMan Sales Recruitment

Adress
AddMan Sales Recruitment
Kungsgatan 36
11135 Stockholm

Jobbnummer
612087

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AddMan Sales Recruitment

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AddMan Sales Recruitment: