Supporttekniker, 2nd line"Rekreteringsträff"

Peak IT AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Peak IT AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Norrtälje, Nacka eller i hela Sverige

Välkommen att söka tjänsten/tjänsterna vid vår IT- Rekryteringsmässa!

Tid: Fredagen den 16 november kl 10.00-11.00 (drop-in).

VAR: Kista Science Tower, Färögatan 33 (T-bana: Kista).

Ta med dig flera kopior på dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare intervju.

Publiceringsdatum
2012-11-06

Beskrivning av verksamheten
PEAK-IT är ett IT-bemanningsföretag med över 200 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår personal specialiserar sig på drift och support av IT-infrastruktur, mjukvaruutveckling, konsulting och projektledning.

På PEAK-IT får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Dina arbetsuppgifter
Till vår kund, som är en av Sveriges största telecomoperatörer, söker vi nu en supporttekniker 2nd line. Anställningen börjar hos PEAK, men kommer senare att gå över till kunden. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Teknisk support, 2nd line - via telefon och ärendehanteringssystem - Supportera privat- och småföretagskunder - Delta i produktutveckling och stödsystemsfunktioner.

Utbildning och erfarenhet
Du som söker denna tjänst har arbetat med IT-support tidigare, har en god teknisk kunskap samt erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt och effektivt. Du triggas av att lösa problem och gör alltid ditt bästa för att hjälpa användarna. Som konsult hos PEAK är (förutom din tekniska kunskap), din sociala kompetens väldigt viktig. Vi är ett glatt och positivt företag och våra konsulter uppskattas högt av våra kunder. För att kunna bli en PEAK:are är det därför viktigt att du trivs med att ha kontakt med människor, har en god känsla för service och agerar professionellt i alla situationer. Liksom alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, engagerad, noggrann och flexibel. Önskade kvalifikationer - Du har kunskap om nätverk, tcp/ip, datorer, routrar, modem, windows, osx - Du har kunskap om produkter som adsl, lan, mobilt bredband, voip, stadsnät, epost, säkerhetspaket - Du har gärna akademisk läggning/bakgrund och god förmåga för analys och slutsatsdragande - Du behärskar både svenska och engelska, då tjänsten innebär mkt kundkontakt. - Har du erfarenhet från annan operatör inom kundtjänst/support så är det ett stort plus - men det är inget krav. Tjänsten innefattar visst skiftarbete för att täcka kundens öppettider, vilket innnebär vardagar kl. 7-20 och helger kl. 9-15. Vi ser gärna kvinnliga sökande, för att jämna ut könsfördelningen.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Snarast!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-16
Tjänsten söks vid rekryteringsträffen den 16 november.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Peak IT AB

Adress
Peak IT AB
Parkvägen 2 A
16935 SOLNA

Kontorsadress
Parkvägen 2 A

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08

Jobbnummer
1384575

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Peak IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Peak IT AB: