Supportspecialist
Regionservice / Supportteknikerjobb / Mölndal
2010-01-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportspecialist" (publicerad 2011-03-16) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regionservice i Mölndal,
Göteborg,
Alingsås,
Borås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Regionservice, VGR IT
Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård. Regionen har också uppdraget att svara för utvecklingsfrågor. Verksamheten bedrivs över hela regionen och totalt finns ca 50 000 anställda vilket gör att Västra Götalandsregionen är en av de största arbetsgivarna i Sverige.
Enheten Service Center, inom organisationen VGR IT, har ca 190 medarbetare och karaktäriseras av närhet till VGR?s olika verksamheter och organiseras i sex geografiska enheter med Service Desk för IT, Telefoni, Kontoadministration, Beställningsfunktion, Applikationssupport, PC- och Telefonisupport. Uppgiften är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT, avseende support och med hög servicenivå klara både ?first line? och ?second line? support.
Publiceringsdatum2010-01-07Dina arbetsuppgifter• Mottaga och registrera problemrapporter i ärendehanteringssystem.
• Lösa problemställningar enligt beslutad arbetsrutin.
• Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT eller extern leverantör.
• Avsluta ärenden i ärendehanteringssystem.
• Hantera beställningar enligt beslutad arbetsrutin.
KvalifikationerKompetens inom Vision 80/20, EMG, IP- och decttelefoni är meriterande. Du skall vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, samt tycka det är roligt med kundkontakter. Viktigt är att Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Meriterande är om du har god kännedom om sjukvårdsorganisationen samt tidigare erfarenhet av telefonsupport. Erfarenhet av och kompetens inom regiongemensamma system är även ett önskemål.
Upplysningar
Teamledare Service Desk Göteborgsregionen, Marie Hedberg 0768-15 03 15
Sektionschef Service Desk Göteborgsregionen, Fredrik Klasson 0702-53 03 31
Övrig informationVi eftersträvar en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Arbetstider och omfattningTillsvidare. Heltid. Tillträde snarast.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-01-19
Ansök via Västra Götalandsregionens hemsida och/eller länk nedan.
Ansökan sker via företagets webbplats.
Betyg och intyg tas med vid eventuell anställningsintervju.
Ange följande referens när du ansöker: SN 105-2010-af
KontaktFöretagRegionservice
AdressRegionservice
Jobbnummer 561551
Observera att sista ansökningsdag har passerat.