Supportspecialist
Regionservice / Supportteknikerjobb / Vänersborg
2009-05-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportspecialist" (publicerad 2010-01-20) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Vänersborg,
Trollhättan,
Essunga,
Grästorp,
Uddevalla eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regionservice i Vänersborg,
Uddevalla,
Alingsås,
Göteborg,
Borås eller i
hela Sverige Regionservice, VGR IT
Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård. Regionen har också uppdraget att svara för utvecklingsfrågor. Verksamheten bedrivs över hela regionen och totalt finns ca 50 000 anställda, vilket gör att Västra Götalandsregionen är en av de största arbetsgivarna i Sverige.
VGR IT är Västra Götalands gemensamma enhet för IT och Telefoni. VGR IT har uppdrag inom samtliga områden och sjukhus i Västra Götalandsregionen. Enheten Service Center, har ca 200 medarbetare och karaktäriseras av närhet till VGR?s olika verksamheter och organiseras i sex geografiska enheter med Service Desk för IT, Telefoni, Kontoadministration, Beställningsfunktion, Applikationssupport, PC- och Telefonisupport. Uppgiften är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT, avseende support och med hög servicenivå klara både ?first line? och ?second line? support.
Publiceringsdatum2009-05-20Dina arbetsuppgifter• Ta emot felanmälningar och beställningar och registrera dessa i ärendehanteringssystemet.
• Lösa problemställningar och hantera beställningar enligt beslutad arbetsrutin.
• Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT eller extern leverantör.
• Avsluta ärenden i ärendehanteringssystemet.
KvalifikationerDu skall ha god erfarenhet av att ge teknisk support i större nätverk. Då arbetsuppgifterna främst riktar sig mot support av telefonirelaterade ärenden behöver du ha kompetens inom Vision 80/20, VIP 2000, EMG, IP-telefoni och dect-telefoni. Det är även meriterande om du har goda kunskaper inom PC, skrivare, nätverk och serverutrustning. Du skall vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, stresstålig samt tycka det är roligt med kundkontakter. Viktigt är att du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Meriterande är även om du har god kännedom om sjukvårdsorganisationen och du får gärna ha tidigare erfarenhet av telefonsupport.
Upplysningar
Sektionschef Maria Cullberg, 010-473 73 30 eller 0736-601 535.
Facklig företrädare
SKTF Erik Hiller 0705-872 729. SKTF Leif Pettersson 0708-275 413. JUSEK Stig Holmlund 0709-512 345. Sveriges Ingenjörer Iowan Hedendahl 031-343 66 75 eller 0708-807 490.
Övrig informationVi eftersträvar en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Arbetstider och omfattningVikariat t.o.m. 2010-12-31. Heltid. Tillträde 2009-08-10 .
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-06-03
Du ansöker med våra digitala ansökningsformulär på vår hemsida
www.vgregion.se/jobb eller på länken nedan.
Välkommen med ansökan, inklusive meritförteckning (CV). Betyg och övriga handlingar överlämnas vid intervjutillfället eller vid anmodan.
Ange följande referens när du ansöker: SN 247-2009-af
KontaktFöretagRegionservice
AdressRegionservice
Jobbnummer 454326
Observera att sista ansökningsdag har passerat.