Supportmedarbetare
Luleå Energi AB / Supportteknikerjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Luleå Energi AB i Luleå Lunet söker en supportmedarbetare
För 125 år sedan tändes den första elektriska gatlampan i Luleå och sedan dess har vi varit en drivande kraft i regionens utveckling. Nu söker vi supportmedarbetare till Lunet, ett dotterbolag till Luleå Energi. En variationsrik och utvecklande roll där du jobbar nära våra kunder för att ge bra service, samtidigt som du är med på resan att digitalisera vårt Luleå! Med teknik i absoluta framkant och fiber i ljusets hastighet. Välkommen till ett team med engagerade kollegor som jobbar nära varandra. Välkommen till en energikoncern där du gör skillnad och skapar värde. Välkommen till en arbetsgivare som förstår hur viktigt det är att du mår bra och har balans i livet. Välkommen till en prisad kultur och en anställning med många fina förmåner. Kom och utvecklas med oss, väx i din yrkesroll och tillför ännu mer energi. Välkommen till Lunet!
Vilka är vi på Lunet?
Lunet bygger fibernätet i Luleå och vår målsättning är att skapa en framtids- och driftsäker infrastruktur för alla som bor och verkar i Luleå kommun. Vi bygger vårt nät med ledande teknik i alla led och ansvarar även för drift och underhåll av nätet. Vi samarbetar i nära relation med vår ägare Luleå Energi, våra partners, tjänsteleverantörerna och våra kunder, små som stora. Vi är 19 anställda och omsätter ca 80 mkr årligen.
Vad innebär rollen som supportmedarbetare?
Att vara supportmedarbetare hos oss är en variationsrik roll. Det dagliga arbetet handlar om att ta emot supportärenden via vårt ärendehanteringssystem eller telefon.
Du kommer i huvudsak att hantera ärenden på egen hand men kan även behöva hänvisa vidare för mer komplicerade eller omfattande tekniska problem. Frågor du kommer att ta hand om kan handla om allt från beställningar och fakturering till felanmälningar och felsökning, men även säljrelaterade uppgifter ingår i arbetsuppgifterna.
Oavsett vad ärendet handlar om så bemöter vi våra kunder på ett engagerat, säljinriktat och pedagogiskt sätt.
Vem är du?
Vi söker dig som har en genomförd gymnasieutbildning, gärna med inriktning IT eller ekonomi. Det är meriterande om du har en bakgrund från 1st eller 2nd line support och/eller har erfarenhet av kundkontakt eller försäljning. Vi ser gärna att du har något års erfarenhet av det vi efterfrågar och är van att arbeta med telefon och ärendehanteringssystem som främsta arbetsverktyg.
Arbetet kräver goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
För att trivas i rollen behöver du ha ett stort intresse och fokus på service. Du är professionell, organiserad och har ett naturligt driv för det du åtar dig. Det är en självklarhet för dig att vara lyhörd och att vilja ge den bästa kundupplevelsen. Du räds inte att hantera olika ärenden parallellt och besitter en god förmåga att skapa relationer och kommunicera med kund.
Du har ett förhållningssätt där du naturligt kan skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter, trivs med att samarbeta och jobba i team likväl som att du kan arbeta självständigt.
Vi lägger stor vikt vid personlighet, men även på din tekniska kompetens och IT-intresse.
Vad kan vi erbjuda?
Vi erbjuder ett omväxlande arbete med engagerade kollegor som arbetar tätt ihop. Vi vet att våra möjligheter att utvecklas beror på våra medarbetare och arbetar därför aktivt med kunskapsutbyten och personlig utveckling. Hos oss på Lunet arbetar vi för att du ska ha ett hållbart arbetsliv. Vi sätter stor vikt vid att du ska få prestera, leverera och utvecklas men också att du ska trivas och må bra. Vi har därför tagit fram våra förmåner och villkor med fokus på återhämtning, flexibilitet samt hälsa och friskvård. Allt för att ge dig rätt förutsättningar hos oss.
Låter detta som något för dig och vill du bli en av oss i vårt team? Skicka då din ansökan med CV och personligt brev senast den 18 augusti.
Märk ansökan med supportmedarbetare Lunet. Mer information lämnas av Anna Jonsson, chef Support och Affärer,
anna.jonsson@lunet.se. Fackliga företrädare når du via Luleå Energis växel, 0920-26 44 00
Lunet eftersträvar jämställdhet och mångfald. Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning, samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser samt som en del i vårt systematiska säkerhetsarbete så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidaten. Syftet är att säkra en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare och säkerställa att tillgångar och information skyddas.
Välkommen med din ansökan!
Lunet har valt kanaler för denna rekrytering och undanber alla samtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Luleå Energi AB (org.nr 556139-8255)
Arbetsplats Lunet AB
Jobbnummer 8805159
Observera att sista ansökningsdag har passerat.