Supportmedarbetare
Högskolan Dalarna / Supportteknikerjobb / Falun
2021-01-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportmedarbetare" (publicerad 2021-12-23) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Högskolan Dalarna i Falun,
Borlänge,
Gagnef,
Hofors,
Leksand eller i
hela Sverige Högskolan Dalarna har i många år haft landets största utbud av nätbaserad utbildning och i den här rollen har du möjlighet att bidra till att fortsätta utveckla den. Högskolans strategi innebär en fortsatt digitalisering och målet är bland annat att inkludera digitaliseringskompetenser i alla våra professionsutbildningar.
Din arbetsdag som supportmedarbetare
Som supportmedarbetare medverkar du till att ge användarstöd i de system som vi har för undervisning på högskolan. Du ingår i ett team med IKT-pedagoger och dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hjälpa lärare och studenter med användning av lärplattform, e-mötestjänster och mediasystem. En stor del av arbetet sitter du i support med direktkontakt via e-möte, telefon och ärendehanteringssystem. Resterande tid arbetar du med att lösa mer komplexa ärenden och stöttar IKT-pedagoger i framtagandet av olika typer av material. Variationen och bredden i arbetsuppgifterna gör att du måste vara flexibel och tycka om att arbeta med problemlösning. Du kommer att möta både medarbetare, lärare och studenter i olika situationer vilket kräver att du är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Som person är du lugn, tålmodig, systematisk och har en känsla för god service. Din förmåga att möta användarna utifrån deras kompetens är avgörande för detta arbete.
Anställningen är ett vikariat på deltid eller heltid (20%-100%) i 4-8 månader, med tillträde snarast enligt överenskommelse. Eventuell möjlighet till förlängning. Placeringsort för anställningen är Falun och del av arbetet kan vara platsoberoende. Vi söker 1-2 medarbetare.
Är du personen vi söker?
För denna anställning krävs:
• lämplig högskoleutbildning
• god datorvana
• förmåga att kunna kommunicera på både svenska och engelska
Meriterande är:
• erfarenhet av att arbeta med stöd och support
• erfarenhet av att arbeta i e-mötestjänster (gärna Zoom)
• erfarenhet av att arbeta i lärplattformar (gärna Blackboard Learn)
• erfarenhet av att arbeta med media (gärna Kaltura)
Personliga kompetenser du behöver ha:
• serviceminded
• problemlösande förmåga
• samarbetsförmåga
• flexibel
• lugn och tålmodig
• strukturerad
Högskolan kommer i denna rekrytering att beakta den som efter en kvalitativ helhetsbedömning bedöms ha de bästa förutsättningarna för att fullgöra uppgifterna i anställningen.
Ansökningshandlingar
Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev, betygshandlingar med examensbevis samt uppgift om referenser, varav minst en chefsreferens. Vid frågor gällande detta vänligen kontakta
rekrytering@du.se.
Efter sista ansökningsdag kan inga kompletteringar göras elektroniskt.
Välkommen med din ansökan!
Du ansöker via vår webbplats senast 2020-02-07.
Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.
Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2021-01-22ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHögskolan Dalarna
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Högskolan Dalarna (org.nr 202100-2908),
http://www.du.se/ Jobbnummer 5537255
Observera att sista ansökningsdag har passerat.