Supportkonsult
Visma Software AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Software AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Uppsala,
Enköping eller i
hela Sverige Visma Comenius är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.
Supportkonsult Är du i början av din karriär och är nyfiken på att arbeta med molnbaserade systemlösningar? Har du ett genuint intresse för problemlösning och service? Vi ser i så fall fram emot att få läsa din ansökan till rollen som Supportkonsult på vår kundsupport för rekryteringsverktyget Visma Recruit .
Publiceringsdatum2022-02-10Om företagetVisma Talent Solutions är en ledande leverantör av molnbaserade systemlösningar och konsulttjänster inom Talent Management (onboarding, lärande, prestation, rekrytering, engagemang och succession). Våra kunder finns i både den privata och offentliga sektorn. Vi är ca 90 anställda och är framförallt fokuserade på vår nordiska marknad i Sverige och Norge. Besök gärna vår hemsida för att läsa mer om oss.
Om rollen
I rollen som Supportkonsult arbetar du i vår kundsupport med att hjälpa våra kunder genom att främst stötta deras arbetssökanden i systemrelaterade frågor om vårt rekryteringsverktyg Visma Recruit . Du kommer bland annat att få svara på kandidaternas frågor, hjälpa till att utveckla innehållet i kunskapsdatabasen för kandidaterna samt lägga upp annonser på lämpligt forum.
Du ingår i ett team om fyra härliga kollegor som är en del av den större avdelningen Customer Support. På Customer Support felsöker och löser dina kollegor komplexa frågor eller fel som uppstår i systemet. Det kan till exempel handla om att utreda applikationsfel, identifiera handhavandefel samt ge råd till våra kunder och kvalitetssäkra vårt system. Ni som team har också ett nära samarbete med kollegor inom teknik, produkt & utveckling och med våra applikationskonsulter.
Din placeringsort är företrädesvis i Stockholm eller Uppsala.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
Hantera inkommande supportärenden via telefon och i vårt ärendesystem enligt de SLA:er som finns
Vara tillgänglig och svara på kandidaters frågor
Hjälpa till att utveckla kunskapsdatabasen för kandidaterna
Lägga upp annonser
Proaktivt fånga upp ärenden som potentiellt kan drabba fler kandidater
Om dig
Vi söker dig som vill arbeta med molnbaserade systemlösningar och som har ett genuint intresse för problemlösning och service. Som person är du strukturerad och eftersträvar hög kvalitet i allt du gör. Du arbetar proaktivt med att identifiera och lösa frågor och problem som dyker upp. Du är skicklig på att kommunicera med kunder och kollegor på både svenska och engelska i både tal och skrift.
En eller flera av följande kompetenser är meriterande men inte ett krav:
Erfarenhet av att ha arbetat med support/kundtjänst
Erfarenhet av att ha arbetat med SaaS-produkter
Erfarenhet inom rekrytering/HR
Vad erbjuder vi?
Precis som vi känner stor passion för att effektivisera verksamheten för våra kunder, känner vi också starkt för att skapa en bra arbetsplats för oss själva. Vi ger dig, som anställd, utrymme för innovation och kreativitet, möjlighet att växa och utvecklas samt tillfällen att ta ett stort personligt ansvar. På Visma är vi stolta över våra kompetenta och engagerade kollegor som delar våra gemensamma värderingar - Entrepreneurial, Responsible, Dedicated, Inclusive.
Hos oss får du dessutom chansen att arbeta i ett av Europas mest expansiva IT företag. I Visma finns en vänlig och öppen företagskultur med högt i tak vilket vår höga medarbetarnöjdhet bekräftar. Gruppen kännetecknas av en stark framtidstro och en god portion entreprenörsanda. Vi är också med och driver debatten kring digitalisering och automatisering av samhället i framtiden.
Så ansöker duDu söker tjänsten via länken. Vi kommer att göra urval och kalla till intervjuer fortlöpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Då vi har kunder som ställer krav på att säkerhetsprövning görs för denna tjänst så måste du som ansöker genomgå en sådan. Säkerhetsprövningen kommer att ske under rekryteringsprocessen och du kommer själv att få godkänna att vi får starta säkerhetsprövningen.
Har du frågor eller önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Anna Swic, Head of Customer Support
anna.swic@visma.com072-557 6847
Välkommen med din ansökan!
Läs mer om vår Privacy Statement här .
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare
Ersättning•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVisma Software AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Visma Software AB (org.nr 556567-5906),
http://visma.se/karriar Arbetsplats Visma Visma Comenius AB
Kontakt Anna Swic
+46 72557 6847 Jobbnummer 6332488
Observera att sista ansökningsdag har passerat.