Support- och Helpdesktekniker på TechTrade
TechTrade / Supportteknikerjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TechTrade i Sollentuna TechTrade är ett IT-konsultbolag specialiserat på att leverera stabila och funktionella IT-lösningar. Med extern IT-drift kan flertalet mindre- och medelstora företag och organisationer spara pengar och öka driftsäkerheten. Merparten av våra kunder finns inom den privata sjuk- och hälsovården men även inom övriga branscher är vi representerade. TechTrade levererar idag en mängd olika centralt placerade server- och nättjänster från sitt servicecenter till sina kunder. Kort kan man sammanfatta TechTrade med att vara våra kunders IT-avdelning.
Nu söker TechTrade International AB en supporttekniker till vårt kontor i Sollentuna.
Publiceringsdatum2011-10-05Dina arbetsuppgifterSom supporttekniker kommer du att hantera flödet av ärenden från kunder, felsöka och åtgärda problem på plats samt koordinera bakåt till second line support. I egenskap av tekniker på fältet kommer du att representera företaget, hantera feedback från kunder samt hjälpa till att utveckla deras IT-miljö. Du kommer vara kundernas första kontakt när det gäller support och ha ansvar för att deras ärende hanteras på rätt sätt.
ErfarenheterDu har bra praktiska kunskaper i klient OS (Windows XP och uppåt) samt MS Office paketen, nätverk och serveradministration.
Vem är du?
Vi söker dig som har arbetat med first line support ett par år och tycker om att lösa problem. Då du kommer vara mycket ute hos kund är det viktigt att du är service minded, social och pedagogisk. Du tycker om att vara ute hos kunder. Det är viktigt att du är en driven och självgående person som tycker om att ta ansvar samt har ett stort kundfokus. En viktig del i arbetet är att bygga upp långvariga och personliga relationer med kunderna och som person måste man vara trygg med detta. Vi vet inte om du är kvinna eller man men du är van att prioritera och hjälpa kunder på bästa sätt. Gärna med glimten i ögat. Du är lättlärd och vill utvecklas vidare i en trevlig miljö men hjälpsamma kollegor.
Du bör ha dokumenterade kunskaper och goda referenser från tidigare arbetsgivare
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Vad kan vi erbjuda dig?
Ett arbete i en platt organisation med stort eget ansvar. Du får ett flexibelt och omväxlande arbete i ett företag med goda karriärmöjligheter som är i en föränderlig fas. Du kommer ha stora möjligheter att påverka din och företagets framtid.
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt på
jobb@tti.se . Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Välkommen med din ansökan!
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillsvidareanställning efter provanställning
ErsättningFast lön
Provanställning 6 månader. Tillgång till egen bil är meriterande
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-23
Ange följande referens när du ansöker: Supportekniker 2011-10
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@tti.seKontaktJan Lindblad, VD, 08-444 34 30 (Kontor),
jl@tti.seChristian Willborg, Teknikchef, 08-444 34 38 (Kontor),
cw@tti.seFöretagTechTrade
AdressTechTrade
Box 6044
19206 Sollentuna
KontorsadressSjöängsvägen 15
Sollentuna
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7540990
Faxnummer: 08-7545410
E-postadress:
jobb@tti.se Jobbnummer 1046150
Observera att sista ansökningsdag har passerat.