Support till Max Matthiessen
We Select / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos We Select i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Vi behöver förstärkning till gruppen Support och söker dig som har erfarenhet av försäkring och brinner för att ge god service. Enheten består idag av 10 personer och tillhör de centrala resurserna på Max Matthiessen. Supporten arbetar både med att ge support till våra interna medarbetare samt externa kunder, främst kring våra administrativa system, koncept, produkter och webbtjänster. Vi sitter centralt i Stockholm.
I supporten kommer du bland annat att få vara delaktig i följande:
• Intern och extern support via telefon och mail
• Administration av våra webbtjänster
• Hårdvarusupport (besvara frågor kring operativsystem, skrivare mm)
• Delaktighet i olika utvecklingsprojekt
• Möjlighet till att genomföra interna utbildningar och introduktioner av nyanställda
På Supporten får du möjlighet att arbeta i ett trevligt team med positiv attityd. Du kommer att få inblick i varje del av Max Matthiessens verksamhet. För rätt person finns det goda förutsättningar att utvecklas inom Supporten och bidra till Max Matthiessens fortsatt goda utveckling.
Frågor
Har du frågor om tjänsten kan du i första hand kontakta Tomas Björkegren Chef Backoffice på 070- 345 22 31
tomas.bjorkegren@maxm.se Övriga frågor hänvisas till Carina Hopstadius, Personalchef på 08-613 02 72 eller
carina.hopstadius@maxm.se.
Som medarbetare inom gruppen Support har du kunskap om försäkringsbranschen och du arbetar sannolikt idag i en liknande funktion. Din absolut viktigaste egenskap är dock att du brinner för att ge service och att du är vetgirig och nyfiken. Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och kräver engagemang. Du bör ha en mycket god förmåga att samarbeta med andra men även kunna arbeta självständigt.
Den person vi söker bör även ha en eller flera av följande egenskaper:
• Serviceinriktad
• Nyfiken och vetgirig
• Erfarenhet av livförsäkringsbranschen
• God förmåga att kommunicera till olika intressenter (rådgivare, administratörer, IT, etc.) inom verksamheten och andra samarbetspartners, både muntligt och skriftligt
• Trivas med att ge service och vara en stödjande funktion
• Ansvarstagande
Max Matthiessen är, tillsammans med Willis Towers Watson, Nordens ledande konsult och förmedlare inom försäkring, förmåner, HR samt sparande. Genom vårt internationella nätverk har vi tillgång till resurser, erfarenhet och kompetens. Det gör oss till en helhetsleverantör med lokal styrka och global närvaro.
Våra rådgivare, sakförmedlare, administratörer och specialister har lång erfarenhet av att hjälpa företag och privatpersoner med upphandling, analys, paketering, rådgivning och administration av marknadens främsta spar- och försäkringslösningar. Vi vet att vår erfarenhet och rådgivning gör skillnad.
Företaget grundades 1889. Idag har vi cirka 440 medarbetare på ett 30-tal orter över hela Sverige. 2016 var bruttoomsättningen cirka 1,3 MDR SEK.
Publiceringsdatum2018-05-17Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTomas Björkegren
tomas.bjorkegren@maxm.se 070- 345 22 31
Carina Hopstadius
carina.hopstadius@maxm.se 08-613 02 72
FöretagWe Select
AdressWe Select
Drottninggatan 25
11151 STOCKHOLM
KontorsadressLästmakargatan 22
Jobbnummer 4150677
Observera att sista ansökningsdag har passerat.