Support Specialist till Looklet
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2017-12-14FöretagetLooklet arbetar i en helt ny nisch inom teknik, mode och e-handel. De sänker kostnaderna för stora e-handelsbolag inom kläd- och modevärlden. Looklet säljer och installerar en egenutvecklad fotostudio och tillhandahåller avancerad mjukvara som ger kunderna en stor konkurrensfördel.
Looklets huvudkontor är i Stockholm där det i dagsläget arbetar ca 80 medarbetare som sitter i öppet kontorslandskap. Företaget präglas av inspirerande start-up miljö kombinerat med strukturerade och noggranna medarbetare med hög teknisk kunskap.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Support Specialist arbetar du primärt med att supporta kunder med avancerad hård- och mjukvara. Arbetet kommer till stor del att innebära att hjälpa kunder runt om i Europa från kontoret i Stockholm. Det är viktigt att du bekvämt kan navigera dig runt i Linux då du kommer att arbeta med att undersöka och felsöka en high-techprodukt i världsklass på en väldigt detaljerad nivå både lokalt och i molnet. Du kommer att lösa problem inom både mjuk- och hårdvara, nätverk och användarhjälp samt sammanställa felrapporter och nya funktioner.
Kvalifikationer• Eftergymnasial utbildning inom data/teknik
• Minst tre års erfarenhet av liknande roll
• Mycket goda Linux- och nätverks-kunskaper
• Mycket goda kunskaper i engelska
Meriterande
• Kodat i Java
• Tyska och/eller Franska
• Fotografiskt- / mode intresse
• Goda kunskaper i svenska
Då du närmast kommer att arbeta i ett support-team med åtta kollegor är det viktigt att du är mycket kommunikativ och har enkelt för att samarbeta. Vi ser att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt samt att du har en bra attityd och vilja att utvecklas. Då det kommer att vara problemlösning av olika komplexitetsnivåer ser vi att du är prestigelös och kan arbeta både högt och lågt.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: IT support, helpdesk, Support, teknik, service, telefon, mail, data, servicedesk, IT, Linux, nätverk, servicedeskmedarbetare, supporttekniker, heltid, Stockholm, Looklet, Supportspecialist, systemspecialist, databas, 2nd line, second line, databasadministration, Java
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNico Ruponen
nico.ruponen@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3854071
Observera att sista ansökningsdag har passerat.