Supply Chain Planner
Kontorsfixarna Skandinavien AB / Logistikjobb / Stockholm
2011-01-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supply Chain Planner" (publicerad 2011-12-20) ⬅️
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Skandinavien AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Kontorsfixarna Skandinavien AB
Publiceringsdatum2011-01-19Om företagetÄr du en person som klarar att ha flera projekt igång samtidigt och söker en varierande tjänst? Är du en noggrann administratör samt har ett proaktivt arbetssätt och kan se nästa steg? Då har du grundförutsättningarna för att jobba och vara med och utveckla vår kunds nordiska Supply Chain organisation.
I samarbete med vår kund söker vi en Supply Chain Planner för ett kortare vikariat på några månader till deras nordiska avdelning. Företaget är idag en av Europas ledande och en av Sveriges största distributörer av IT-produkter. I Sverige har de i ca 250 anställda. Företagets fräscha och nyrenoverade lokaler är belägna i Spånga.
Dina arbetsuppgifterInom organisationen har kunden ett antal Supply Chain Planners som ansvarar för styrningen av materialflödet för ett definierat produktsortiment. Tillsammans med teamet utvärderar du den försäljningsprognos som görs månads-/veckovis på övergripande nivå och nedbrutet per produkt. Med befintliga anskaffningsverktyg så optimeras inköpen i relation till aktuellt försäljningstempo, samtidigt gäller det att ha uppdaterade leveransdatum, styra om inköpsorder och följa leverantörernas leveranssäkerhet. Öka lageromsättningshastigheten, föreslå utförsäljningar av produkter som är på väg att bli obsoleta, kontrollera prisskydd och andra anspråk som är relaterade till leverantörerna, är några av de centrala arbetsuppgifter du utför som Supply Chain Planner.
KvalifikationerVi söker dig som är en analytisk, noggrann och positiv person som gärna får ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Högt tempo och flexibilitet är kännetecknande för dig som person. Du är en god administratör och kommunicerar lätt och korrekt. Du måste kunna arbeta i Microsoft Excel och det är en fördel om du har arbetat med SAP eftersom det är kundens huvudsakliga miljö. Eftersom du arbetar i ett internationellt företag måste du tala och skriva engelska utan problem. Du har akademisk bakgrund med affärsrelaterad och/eller industriell ingenjörsexamen alternativt några års erfarenhet från liknande befattning inom eller utom branschen med minst gymnasial utbildning i botten.
Övrig informationTjänsten är en projektanställning på heltid för ett kortare behov på några månader som kommer att starta omgående. Anställningen är en bemanning, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Kontorsfixarna men arbeta för vår kund. Vi vill ha in din ansökan snarast möjligt då intervjuer och urval kommer ske löpande.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-22
Ange följande referens när du ansöker: 221
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagKontorsfixarna Skandinavien AB
AdressKontorsfixarna Skandinavien AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm
Jobbnummer 826678
Observera att sista ansökningsdag har passerat.