Supply Chain manager med fokus på resultat

Experis Sverige / Inköpar- och marknadsjobb / Bollebygd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Bollebygd, Härryda, Lerum, Borås, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Bollebygd, Borås, Alingsås, Mölndal, Göteborg eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Fagerhult Retail erbjuder unika koncept och ett brett sortiment av belysningslösningar för alla typer av butiker. Mervärdet består av en stor erfarenhet och kunskap som stöds av ett stort utbud av produkter. Fagerhult Retail är ett växande och framgångsrikt företag som alltid sätter kunden i centrum. Företagets produkter och tjänster har en mycket stark position på marknaden. Tonvikten ligger på god kvalitet, flexibilitet och professionell kundservice.
Läs mer på www.fagerhultretail.se

Nu rekryterar Experis på uppdrag av Fagerhult Retail en Supply Chain manager med placering på huvudkontoret i Bollebygd.

Publiceringsdatum
2012-04-20

Dina arbetsuppgifter
Huvudfokus i rollen är att säkerställa en stark organisation genom ett ledarskap som genomsyras av drivkraft, resultatfokus och ett brinnande intresse för ständiga förbättringar. Tonvikten ligger på en stark Supply Chain med hög kvalitet och flexibilitet på såväl produkter som service, med fokus på processerna och med kundens bästa för ögonen. Du spelar en viktig roll i det dagliga arbetet genom att leda teamet från prognos till att produkterna är leveransklara till kund och att vara den sammanhållande länken för Avdelningen Supply Chain samt att du ansvarar för kvaliteten för våra produkter och driver reklamationsprocessen. Du rapporterar direkt till Operations manager.

Huvudsakliga ansvarsområden:
• Sätta långsiktiga och kortsiktiga mål för arbetet i teamet
• Planera, genomföra, leda samt vara en del av den dagliga verksamheten på Supply Chain
• Utveckla och underhålla processerna inom Supply Chain
• Ansvara för operativt inköp såsom avrop och trading samt kundanpassningar av produkter
• Skapa och underhålla leverantörsrelationer

Tjänsten innefattar ett brett ansvarsområde med ett helhetsperspektiv i en organisation med korta beslutsvägar och ett öppet klimat. Det finns stora möjligheter för rätt person att utvecklas och utveckla verksamheten inom såväl Supply Chain som Fagerhult Retail.

Vem är du?
Du har utbildning på högskolenivå med för tjänsten relevant inriktning eller motsvarande erfarenhet. Minst fem års erfarenhet av arbete inom operativt inköp, leverantörsuppföljning och Supply Chain krävs för tjänsten. Erfarenhet av arbete i ledande roller är ett krav. Du har god datavana och förståelse för hur ett större affärssystem fungerar och för hur man kan använda det på bästa sätt. Flytande svenska och engelska i både tal och skrift krävs för tjänsten.

Som person har du en stark drivkraft och sätter ett stort värde i att alltid agera affärsmässigt. Du är kommunikativ, förtroendeingivande och har förmågan att skapa långsiktiga relationer med såväl kunder som leverantörer. Du har fokus på ständiga förbättringar och tycker om att fatta beslut och stå för dem. Som ledare är du kommunikativ, tydlig och entusiasmerande. Du är prestigelös, strukturerad och kan lyfta blicken och se helheten. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsterna via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. För mer information om tjänsterna är du välkommen att kontakta Experis, rekryteringskonsult Karina Andersson, 033-23 74 62. Sista ansökningsdag är den 1 maj.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-01
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karina Andersson, 033-23 74 62

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1221336

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: