Supply Chain Manager B&M (vikariat)

Kronans Apotek AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2025-09-22


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kronans Apotek AB i Stockholm, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Välkommen till vår värld! Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra!

Vill du vara med och säkerställa tillgänglighet och servicegrad i våra fysiska apotek? Vi söker nu en Supply Chain Manager B&M för ett vikariat.

Om rollen

I rollen som Supply Chain Manager B&M får du en central position där du ansvarar för att leda och fördela det dagliga arbetet i teamet, med målet att våra fysiska apotek alltid har optimal tillgänglighet och hög servicegrad. Du arbetar aktivt för att optimera lagervärde och inköpsbeteende, samtidigt som du driver utvecklingen av processer och rutiner för en effektiv och hållbar supply chain. Genom att samarbeta med både interna och externa parter säkerställer du att vi når våra affärsmål och ständigt förbättrar vårt arbetssätt.

Exempel på dina arbetsuppgifter:


- Leda och fördela arbetet inom Supply Chain B&M

- Implementera uppsatt affärsplan, budget och KPI:er för området

- Utveckla och förbättra processer, rutiner och verktyg inom supply chain

- Analysera utfall och resultat samt initiera förbättringar

- Kommunicera och utveckla informationsutbytet med interna och externa kontakter

- Implementera strategiska initiativ till konkreta målsättningar och följa upp resultaten i våra fysiska apotek

Vi erbjuder dig ett vikariat med start senast i december 2025
som sträcker sig i ett år. Du rapporterar till Head of Supply och leder ditt team om åtta medarbetare. Du välkomnas till vårt fina kontor i Stadshagen, Kungsholmen där vi tillämpar hybridarbete (minst tre dagar på kontoret). Observera att vi söker en anställd till denna roll och inte samarbetar med konsulter eller konsultbolag för detta uppdrag.
Då detta är ett vikariat söker vi dig som snabbt kan sätta dig in i rollen och bidra med din erfarenhet. För att lyckas i rollen ser vi att du har en bakgrund inom supply chain från retail och är van vid att arbeta mot butiker. Vidare trivs du i en ledande roll där du får ta ansvar, driva utveckling och arbeta med förbättringar. Mer konkret söker vi dig med:

- några års erfarenhet av ledande befattning inom supply chain där du lett ett team.
- erfarenhet av att arbeta i en roll där du varit involverad i förbättringsprojekt
- mycket goda kunskaper i analysverktyg, särskilt MS Excel
- goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vår rekryteringsprocess
Vad roligt att du är intresserad av att söka rollen hos oss! Vi vet att det kan kännas utmanande att söka jobb, särskilt i tider när konkurrensen är hög och många skickar in ansökningar. Men i verkligheten kan vi oftast bara välkomna en ny kollega per roll, vilket tyvärr innebär att flera starka kandidater inte går vidare - även om de har mycket att erbjuda.

För oss är det viktigt att du ska känna dig trygg med hur processen går till. Vi vill därför vara öppna med hur vi gör vårt urval. Vi gör alltid en helhetsbedömning av ansökan. Självklart tittar vi på CV och erfarenheter, men det är inte det enda som spelar in. När vi rekryterar utgår vi från en tydlig kravprofil som vi delar i annonsen. Dina svar på urvalsfrågorna - och ibland även testresultat - vägs också in i vår bedömning. Vid många ansökningar kan just de delarna bli avgörande, så ta gärna lite extra tid att fylla i urvalsfrågorna noggrant innan du skickar in.

Utöver detta tittar vi även på hur erfarenheter och kompetenser matchar det behov och sammanhang vi har i teamet just nu. På så sätt vill vi ge varje kandidat en så rättvis och transparent process som möjligt.

Din ansökan
I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila gunilla.andersson@kronansapotek.se
alternativt Verdi Sawma, maila Verdi.Sawma@kronansapotek.se
samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila af.kronan@sverigesfarmaceuter.se.

Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa - valet är ditt!

Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga!

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kronans Apotek AB (org.nr 556787-2048), https://www.kronansapotek.se/

Arbetsplats
Kronans Apotek

Jobbnummer
9520332

Prenumerera på jobb från Kronans Apotek AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kronans Apotek AB: