Storkundsansvarig
Kungliga Operan AB / Säljledarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljledarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Operan AB i Stockholm Kungliga Operan AB är ett av staten helägt aktiebolag med en omsättning på ca 400 milj kr. Huvudmålet för Operan är att vara Sveriges nationalscen för opera och balett. Operans personal, konstnärlig, teknisk och administrativ utgör ca 560 anställda.
Försäljningsavdelningen, som är en del av marknads- och försäljningssektionen, har ett uppdrag att ansvara för försäljningen av ca 20 opera- och balettuppsättningar på stora scenen per år. Vi vill nu utveckla och förbättra vår försäljning och söker därför en storkundsansvarig som ska inrikta sig på företagsförsäljning. Storkundsansvarig kommer att vara underställd biträdande försäljningschefen och ingå i försäljningsavdelningen.
Arbetsuppgifterna innebär att sälja Operans tjänster, framför allt våra föreställningar, till företag och organisationer. Detta innebär att skapa goda relationer med storkunder och samarbetspartners, att lära känna marknaden och tillsammans med biträdande försäljningschef lägga upp strategier för olika försäljningsprojekt. Storkundsansvarig driver och genomför självständigt projekten, genom att exempelvis utforma och planera paketlösningar tillsammans med samarbetspartners som sedan ska kommuniceras ut och säljas till kunderna. I tjänsten ingår även eget budget- och försäljningsansvar.
Vi söker dig som har en säljutbildning eller motsvarande kunskaper. Det är ett krav att du har 2-3 års erfarenhet av försäljning business to business, helst inom events eller liknande. Du har erfarenhet av att självständigt initiera, driva och slutföra olika projekt inom försäljning. Det är väldigt viktigt att du är skicklig på att skapa långsiktiga relationer och goda samarbeten med kunder och olika samarbetspartners. Du är kulturkonsument med intresse för opera och balett. Du har goda datakunskaper, främst inom Office, och du är van att arbeta i kunddatabaser. Du kan även uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.
Vi tror att du som söker har mycket energi och är en social och utåtriktad person. Du har en stark egen drivkraft och trivs när du får arbeta självständigt och ta mycket eget ansvar. Ditt synsätt är lösningsorienterat, du har lätt för att se möjligheter och att tänka utanför ramarna. Vidare har du lätt för att samarbeta och skapa goda relationer.
Operan eftersträvar jämn könsfördelning och vi värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Anställningen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar rörande tjänsten lämnas av Lena Hellström, biträdande försäljningschef, tel. 08-791 44 43 eller Jenny Mattsson, personaladministratör, tel. 08-791 43 39. Facklig representant: Thomas Nylander, Teaterförbundet, tel. 0708-28 45 75.
Skriftlig ansökan med meritförteckning och personligt brev skickas till:
personalavd@operan.se alt. Kungliga Operan AB, Personalavdelningen, Box 160 94, 103 22 Stockholm senast 5 maj 2008.
Publiceringsdatum2008-04-07Anställningstyp/arbetstiderTills vidare
Heltid
Heltid. Tillsvidare med inledande provanställning.
ErsättningFast lön
Fast lön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-05-05
Personligt brev och meritförteckning.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
personalavd@operan.seKontaktLena Hellström, Biträdande försäljningschef, 08-791 44 43 (Direkt)
Jenny Mattsson, Personaladministratör, 08-791 43 39 (Direkt)
Facklig kontaktThomas Nylander, Teaterförbundet, 0708-28 45 75 (Mobil)
FöretagKungliga Operan AB
AdressKungliga Operan AB
Box 16094
10322 STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-791 43 00
E-postadress:
jenny.mattsson@operan.se Jobbnummer 184703
Observera att sista ansökningsdag har passerat.