Storkundsäljare/Affärsutvecklare, Stockholm - Smartshop Scandina

Instore Business AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Instore Business AB i Stockholm, Solna, Järfälla, Sollentuna, Upplands Väsby eller i hela Sverige

SmartShop maximerar butikernas lönsamhet genom att erbjuda säkra och integrerade säljsystem samt produkter för ökad effektivisering. Vi agerar inom tre affärsområden: Retail Vending, Pubilc Vending och Vending Media.

SmartShop Scandinavia AB har varit verksamma inom dagligvaruhandlen sedan 2001 och Idag används SmartShops produkter i drygt 350 livsmedelsbutiker över hela landet. SmartShops höga driftsäkerhet samt uppskattade personliga service, har blivit ett signum för som ger butikerna en trygg och lönsam drift.

SmartShop befinner sig i en expansiv fas med strategin att fortsätta öka sin marknadsandel i Sverige.

SmartShop Scandinavia förstärker sitt kundteam med ytterligare en Storkundsäljare/affärsutvecklare.

ARBETSUPPGIFTER
Som Storkundsäljare ansvarar du för att driva och utveckla vår kundstock, försäljning, lönsamhet och kundnytta på tilldelade kunder. Du strävar hela tiden efter att stärka och utveckla relationen med kunderna inom givna kanaler.
Du förhandlar kontrakt med kund och skapar genom en tät dialog med vår tekniska avdelning ett välplanerat projekt - från ax till limpa till dess att installationen hos respektive kund är avklarad.
Du för en proaktiv dialog med befintliga och potentiella kunder gällande nya och spännande affärsmöjligheter. Vidare är du delaktig i och bidrar till den fortsatta produktutvecklingen inom SmartShop.
Du analyserar löpande en mängd olika kund- och försäljningsdata, en analys som ligger till grund för actions i det korta perspektivet. Med stor kunskap och ett brinnande engagemang ser du till att dina kunder hela tiden är informerade om fakta, nyheter och förändringar.
Du rapporterar till VD.
Tjänsten innebär samarbete med många intressenter både internt och externt vilket ställer höga krav på kommunikativ förmåga liksom förmåga att leverera genom andra.


EXEMPEL PÅ ANSVARSOMRÅDEN
• Maximera SmartShop's marknadsandelar och omsättning genom så väl hög aktivitetsnivå och närvaro hos kund som strategiskt samarbete på central nivå på tilldelade kedjekunder. Det operativa säljarbetet är A & O för att utveckla samarbetet och maximera försäljningen på lokal nivå hos kund.
• Aktivt förstärka Smartshops roll som en seriös och kvalitativ leverantör av bland annat automatsystem.
• Ansvarig för att utveckla planer utifrån tidigare satta strategier per kanal och kund.
• Insamling, analys och rapportering av relevant information till VD med syfte att planera och förbättra SmartShop's position på marknaden.
• För de tilldelade kunder, i samråd med VD, budgetera volym, samt omsättning för nästkommande år samt kontinuerlig uppföljning för att säkerställa att SmartShop uppnår fastställda målsättningar på totalen.
- Säkerställa lämplig resursfördelning samt att investeringarna hålls inom budget och ramen för gällande affärsplan.
• Följa upp, utvärdera och förbättra säljaktiviteter och maximera avkastningen på investeringen.


VEM ÄR DU?
För att på bästa sätt kunna axla denna roll ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom förslagsvis ekonomi och/eller marknad.
Du har troligtvis kommit en bit i din karriär, och har arbetat med försäljning på fältet inom t.ex. svensk Dagligvaruhandel samt ett par års erfarenhet av strategisk försäljning inom FMCG. Du har en god insikt i och kunskap om hur branschen verkar och fungerar.
Vi tror att du har erfarenhet av att jobba med DVH-kedjorna som kund, och du vet vad som krävs för ett nära och bra samarbete.
Som person är du en ambitiös teamspelare som arbetar strukturerat och resultatinriktat.
Du har ett högt driv och du trivs ute på fältet - din aktivitetsnivå är hög och du presterar som bäst när det händer mycket omkring dig.
Du är en god kommunikatör, din förmåga att övertyga och förhandla är god och att bygga goda relationer med kollegor och kunder kommer naturligt för dig.
Din analytiska förmåga och kunskap vad gäller ekonomiska samband gör att du förstår affären och vad som driver lönsamhet och tillväxt.


Tycker du att detta låter som din nästa utmaning? Sök då tjänsten redan idag.
Sista ansökningsdagen är: 2018-06-10

Tillträde snarast, enligt överenskommelse
Tjänsten avser heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Har du frågor som rör tjänsten är ni välkomna att kontakta ansvarig rekryterare
Liselott Nejdeblad Hallstensson på: 070-248 69 90.
Observera att vi inte tar emot några ansökningar via post eller mail. Ansökan skickas via länken nedan.

Varaktighet, arbetstid
Måndag till fredag, kl. 08:00 - 17:00 Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2018-05-22

Ersättning
Månadslön
Marknadsmässig lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liselott Nejdeblad Hallstensson liselott.hallstensson@instorebusiness.se

Företag
Instore Business AB

Adress
Instore Business AB
Vasagatan 16
11120 Stockholm

Kontorsadress
Vasagatan 16

Jobbnummer
4157530

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Instore Business AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Instore Business AB: