Stödpedagog
Ulricehamns kommun, Funktionsnedsättning / Barnskötarjobb / Ulricehamn
2017-11-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Stödpedagog" (publicerad 2022-12-15) ⬅️
Visa alla barnskötarjobb i Ulricehamn,
Borås,
Mullsjö,
Tranemo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun, Funktionsnedsättning i Ulricehamn Vill du göra skillnad i människors vardag? Då ska du arbeta hos oss i Ulricehamns kommun! Vi är ungefär 2100 medarbetare med 200 olika yrken. Tillsammans ger vi god service till kommunens invånare och besökare.
Verksamhet Funktionsnedsättning utför alla de insatser som regleras i LSS (Lagen om stöd och service åt vissa funktionsnedsatta), vilka bland annat inkluderar särskilt boende och daglig verksamhet samt personlig assistans.
Verksamhetens främsta uppgift är att främja jämlikhet i levnadsvillkoren och full delaktighet i samhällslivet för personer med funktionsnedsättning.
Publiceringsdatum2017-11-23ArbetsuppgifterStödpedagogen ingår i ett arbetslag och är schemalagd efter verksamhetens behov. Omfattning av stödpedagogens ansvarsområden och tid kan se olika ut på olika enheter beroende på insats, målgrupp, eller andra omständigheter. Utöver ordinarie arbete med brukare ingår det i stödpedagogens uppdrag att ge pedagogisk vägledning och vara ett stöd för habiliteringsassistenterna/stödassistenterna i deras uppdrag.
Din grundtjänstgöring kommer att vara på Tåmarksgatans gruppbostad men det kan även innebära att du tjänstgör på andra enheter inom verksamhet funktionsnedsättning.
Det vardagliga arbetet för stödpedagogen omfattar att dokumentera genomförandet utifrån beslut, följa upp, analysera och aktivt arbeta med att anpassa miljö och förhållningssätt i brukarens vardag. Vid behov kan din roll även innefatta att vara stödperson och ta ett extra ansvar för någon av de boende. I din roll som stödpedagog ingår det övergripande pedagogiska ansvaret varför du måste vara trygg i dig själv och kunna göra bedömningar utifrån ett helhetsperspektiv.
Schemalagd arbetstid dag, kväll, helg och journätter.
KvalifikationerFör tjänsten krävs en eftergymnasial utbildning inom området funktionsnedsättning motsvarande minst 200 YH eller 60 HP med direkt koppling till funktionsnedsättningsområdet, alternativt likvärdig utbildning utefter arbetsgivarens bedömning.
Vi söker dig som har erfarenhet och intresse av att arbeta med människor med funktionsnedsättning och LSS. Det är önskvärt att du tidigare har arbetat med lågaffektivt bemötande, AKK och tydliggörande pedagogik som arbetsmetod. Vi ser även gärna att du har arbetat i en handledande eller pedagogiskt ledande roll.
Meriterande är erfarenhet av dokumentation och att arbeta i IBIC samt Treserva. Tjänsten kräver även att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig i väl i både tal och skrift. B-körkort är ett krav då vissa resor kan ingå i tjänsten.
Du som söker är lyhörd för både brukarens och verksamhetens behov, och ser vikten av ett gott samarbete med brukare, närstående, kollegor och andra personer i och kring verksamheten. Du kan arbeta situations- och individanpassat och är en trygg person som kan arbeta självständigt och ta ansvar.
Vi lägger vid rekryteringen stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
ÖVRIGT
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-01-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-08
Ange följande referens när du ansöker: A732958
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnicka Johansson 0321-59 56 37, 0766-43 56 37
FöretagUlricehamns kommun, Funktionsnedsättning
AdressUlricehamns kommun, Funktionsnedsättning
Höjdgatan
52386 Ulricehamn
KontorsadressHöjdgatan Ulricehamn
Jobbnummer 3818648
Observera att sista ansökningsdag har passerat.