Stena Line söker en Hotellservicechef!
Stena Line / Storhushållsföreståndarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla storhushållsföreståndarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stena Line i Göteborg,
Borås,
Trollhättan,
Varberg,
Lidköping eller i
hela Sverige Stena Line är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet är det mest heltäckande i Europa och omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien, runt Storbritannien och till Baltikum. Antalet anställda uppgår till cirka 6 000 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 14 miljoner passagerare, cirka 3 miljoner bilar och drygt 1,5 miljoner fraktenheter. Läs mer på
www.stenaline.comVill du anta utmaningen att tillsammans med oss driva och utveckla hotellverksamheten ombord på Stena Saga? Hotellverksamheten inbegriper avdelningarna Hotell, Guestservice, Spa och omfattar all skötsel av Stena Sagas ca 600 hytter samt alla publika utrymmen i fartyget. Guestservicen är fartygets reception/valutaväxlingskontor som bland annat hanterar frågor kring bokningar och hytter.
Som Hotellservicechef har du det fulla personal-, budget- och verksamhetsansvaret för fartygets hotellverksamhet och rapporterar till Ombordservicechefen. Du ingår även i fartygets ledningsgrupp samt i olika koordineringsgrupper och forum inom hotellområdet.
Vad innebär det att arbeta som Hotellservicechef?
• Att operativt planera, leda och fördela arbetet inom hotellverksamheten ombord på ett sätt som motsvarar uppsatta kvalitets- och lönsamhetskrav.
• Att leda personalen genom en öppen kommunikation, förtroende och ömsesidig respekt.
• Att ansvara för att aktuella föreskrifter, policys och säkerhetskrav efterlevs.
• Att på ett engagerat sätt medverka till personalens och verksamhetens utveckling med medarbetarsamtal, strategiplan och affärsplaner som utgångspunkt.
• Att skapa och upprätthålla en god och trivsam stämning bland medarbetare och gäster.
Vem söker vi?
Som Hotellservicechef skall du ha stor kunskap och intresse för att driva och utveckla hotellverksamheten samt ett väl utvecklat affärsmannaskap. Förmåga till utveckling och nytänkande som gynnar affären värderas högt. Du ska ha god förmåga att entusiasmera och motivera medarbetare i en stor hotellverksamhet och du kan även behålla dig lugn och kontrollerad i en stressfull situation. Vi vill att du har:
• Gymnasieutbildning inom hotell och restaurang. Akademisk utbildning inom hotell eller annan relevant yrkesutbildning är meriterande.
• Gedigen arbetslivserfarenhet inom hotell. Vi ser gärna att du har arbetat inom en större verksamhet.
• Minst 5 års erfarenhet av arbetsledande befattning, gärna med eget resultatansvar.
• Goda språkkunskaper i tal och skrift vad gäller svenska och engelska.
• God datakunskap och systemvana.
• God fysisk och psykisk hälsa.
Stena Line strävar efter en ökad mångfald och en jämn fördelning mellan kvinnor och män i olika åldrar.
Publiceringsdatum2013-01-18Om tjänstenTjänsten är en tillsvidareanställning med start våren 2013. Tjänsten innebär att du arbetar skift, vilket normalt innebär att du arbetar en vecka och är ledig en vecka.
KontaktHar du frågor angående tjänsten kontaktar du Ombordservicechef Anders Olsson, tel. För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-Partner Lina Hestner Fri, tel 0704-85 87 46.
Så ansöker duRegistrera din ansökan nedan senast den 20 januari. Vi tar ej emot ansökningar via e-post eller brev.
Arbetstider och omfattningEj specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStena Line
AdressStena Line
40519 Göteborg
Jobbnummer 1441815
Observera att sista ansökningsdag har passerat.