Staffing Coordinator
Telenor Sverige AB Channels / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB Channels i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Channels ansvarar kundupplevelse, tillväxt och lönsamhet för alla Telenors fysiska försäljningskanaler - butiker, shop-in-shop och externa återförsäljare - samt kundservice.
Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.
Staffing Coordinator Retail, Sales
Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt inom försäljning och kundrelationer. För dig som vill arbeta i en digital värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen. På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.
Vad gör du som Staffing Coordinator Retail på Telenor? Som Staffing Coordinator Retail ansvarar du tillsammans med en en kollega för schemaläggning och bemanning i Telenor Stores, Shop in Shop och Business. Förutom att du säkerställer bemanning inom Stores, Shop in Shop och viss del av Business, arbetar du löpande med resursoptimering i syfte att bli så effektiva som möjligt. Vidare deltar du aktivt i projekt som berör bemanning och de system vi schemalägger i. I rollen ingår även att agera "Super User" vilket innebär att du agerar stödfunktion mot användare i bemanningssystem, godkänner behörigheter och ansvarar för att säkra stödmaterial som berörda personer kan behöva så som lathundar och utbildning.
Vad får du? Du kommer ges stor möjlighet att utveckla och optimera nuvarande rutiner och processer hos oss på Telenor. Du kommer dessutom få ett stort kontaktnät inom organisationen med möjlighet att delta i projekt inom olika kanaler.
Passar du ihop med oss?
För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
God analytisk förmåga Vana från att arbeta och delta i projekt Vana från att arbeta analytiskt, kravställande och verka i interna forum Flerårig erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter
Det är också bra om du har:
Akademisk examen eller utbildning med inriktning ekonomi/administration är meriterande Förståelse för hur bemanning fungerar inom retail Erfarenhet av schemaläggning och bemanning
Som person är du tålmodig, noggrann och målmedveten. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och med administrativa arbetsuppgifter. Du har öga för detaljer och kan definiera områden med möjlighet till optimering och effektivisering. Som person är du också samarbetsvillig vilket gör dig till en god och hjälpsam kollega såväl inom den egna arbetsgruppen som mot övriga delar inom bolaget.
Vill du skapa framtiden med oss? Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2 december 2016.
Placeringsort: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidare
Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Sara Wiik, rekryterande ledare, 0733-69 00 16,
sara.wiik@telenor.se . Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på
work@telenor.se .
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-11-25Ersättning Fast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSe kontaktuppgifter i annons
FöretagTelenor Sverige AB Channels
AdressTelenor Sverige AB Channels
Katarinavägen 15
11688 Stockholm
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3185103
Observera att sista ansökningsdag har passerat.