Specsavers Örnsköldsvik söker säljare!

Retail Staffing Sverige AB / Butikssäljarjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail Staffing Sverige AB i Örnsköldsvik, Umeå, Sundsvall, Ånge, Hudiksvall eller i hela Sverige

Att bli en del av Specsavers innebär också att dela vår vision om att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla. Vi har mer än 31 miljoner kunder världen över, och över 30 000 partners och medarbetare. Och vi är alltid på jakt efter nya medarbetare som vill följa med på vår resa och göra en verklig skillnad.

Vi söker nu butikssäljare som vill vara en del av vårt team på Specsavers i Örnsköldsvik. Tjänsten ska tillsättas omgående eller enligt överenskommelse och anställningsgraden är ca 75%. Du arbetar på ett rullande schema vardagar/helger 09-18 vardagar, 09-15 lördagar, söndagar stängt. Vi tillämpar Handels kollektivavtal.


Dina arbetsuppgifter innebär:
Vi förväntar oss inte att du ska ha någon tidigare erfarenhet inom optik, men det är meriterande. Du kommer att få delta i en gedigen introduktion (praktisk upplärning i butik i kombination med digitala kurser) där du lär dig om optikbranschen och hur vi arbetar. Det innebär att du:

* Hälsar kunderna välkomna, berättar varför det är så viktigt att göra en synundersökning och förklarar vårt koncept och erbjudanden
* Hjälper kunderna att hitta rätt båge, glas och/eller kontaktlinser - baserat på optikerns rekommendationer
* Ser till kunderna lämnar butiken med ett leende på läpparna - och att de gärna kommer tillbaka
* Är en ambassadör för Specsavers mål att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla
Vi ser gärna att du:

* Är en driven och arbetsvillig person
* Är social och har lätt för att knyta nya kontakter
* Har erfarenhet från detaljhandeln, men det är inget krav
* Ser dig som flexibel
* Har lätt för att lära nytt, utveckla dina färdigheter och växa inom arbetsrollen
* Strävar efter att erbjuda bästa möjliga kundupplevelse i samarbete med ett team av experter
* Trivs med ett högt tempo och är entusiastisk över möjligheten att arbeta inom ett innovativt företag vars mål är att förändra och utveckla landets ögonhälsa


Publiceringsdatum
2023-05-08

Så ansöker du
I samband med denna rekrytering samarbetar Specsavers med Retail Staffing.

För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Specsavers är världens största privatägda optikerföretag och grundades 1984 av optikerparet Doug och Mary Perkins.
Sedan starten har Specsavers fortsatt sin expansion och tagit klivet från att vara en brittisk angelägenhet till att först bli europeiskt och sedan globalt. Nu är Specsavers etablerat i Storbritannien, Irland, Holland, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Australien och Nya Zeeland.

I dagsläget har Specsavers drygt 1500 butiker runt om i världen med fler än 30 000 medarbetare varav 500 personer på huvudkontoret på Guernsey och fler än 200 anställda på de olika landskontoren.

Under de senaste åtta åren har företagets brittiska verksamhet fått utmärkelsen "Most trusted brand of optician's" av läsarna till Readers Digest.

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Retail Staffing Sverige AB (org.nr 556978-3219), http://www.retailstaffing.se

Arbetsplats
Retail staffing - Bemanning&Rekrytering inom Butik/E-commerce/Event/Pop-Up/Kundt

Kontakt
VD/Retail Staffing Manager
Ulrika Mikkelsen
ulrika.mikkelsen@retailstaffing.se
0767-774138

Jobbnummer
7746242

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail Staffing Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail Staffing Sverige AB: