SOS International söker Socionom
SOS International AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SOS International AB i Göteborg,
Stockholm,
Danderyd eller i
hela Sverige Om SOS International
SOS International, tjänsteområde Health, arbetar med att leverera hälsotjänster till bland annat försäkringsbolag och kommuner. Från vårt Psykologiska rådgivningscenter i Göteborg levereras psykologi- och kristjänster samt personalvårdsstöd, där klienter med olika typer av försäkringar och avtal får hjälp. Vi söker nu nya medarbetare, då vår psykologgrupp behöver förstärkas.
Ditt dagliga arbete
Du arbetar i ett call-center som rådgivare med att besvara, registrera och hantera ärenden. Som ?spindeln i nätet? samordnar du ärenden som kommer in, i huvudsak via telefon men även via mejl och post. Arbetet innebär att kunna ha ett stort antal samtal per dag med klienter som har olika behov och olika typer av försäkringar eller avtal hos oss. Man behöver snabbt kunna bilda sig en uppfattning om klientens problematik och frågeställning och slussa till rätt resurs. En viktig del är bokning av ärenden ut i nätverk, till våra egna psykologer eller att du själv tar hand om ärendet som. I de rådgivande kontakterna är fokus på punktinsatser där du vägleder och råder klienten i allt från enklare socialjuridiska och ekonomiska frågor, krisstöd, stödjande samtal till råd stöd till chefer och medarbetare. Arbetet har ett starkt administrativt inslag i form av ärendeupprättning, fakturaavstämningar med mera.
Din bakgrund och erfarenhet
Du skall vara socionom eller ha annan kompetens som bedöms likvärdig. Det är lämpligt med bred erfarenhet från till exempel socialtjänstarbete eller personalvårdstjänster. Du måste ha mycket god datavana och gärna erfarenhet av att arbeta telefonbaserat, även om det inte är ett krav. Du behöver ha en god administrativ förmåga och kunna hantera att många saker sker samtidigt. Du behöver ha mycket god kommunikativ förmåga. Flexibilitet och personlig lämplighet värderas mycket högt.
Att jobba på SOS International
Vi strävar efter en kreativ blandning av medarbetare ? miljön ska vara mångkulturell med jämn könsfördelning. Vi erbjuder en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är självklart.
Omfattning
Deltid 75 %. Önskvärd start snarast eller enligt ök.
Arbetsplats SOS International, Andra Långgatan 19, Göteborg.
Frågor?
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten och SOS International är du välkommen att kontakta Ingrid Almgren Sjölander, Chefspsykolog SOS International, tel. +46723894456. Facklig representant är Olof Falk (Unionen).
Välkommen med din ansökan!
Känns det här som rätt uppdrag för dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Skicka därför in din ansökan via länken nedan.
Välkommen med din ansökan senast den 10 december 2015.
Ansökningarna kommer att värderas löpande under ansökningstiden.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Deltid
Publiceringsdatum2015-11-20ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSOS International AB
AdressSOS International AB
41328 Göteborg
KontorsadressAndra Långgatan 19
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2539380
Observera att sista ansökningsdag har passerat.