Sommarvikarier till stadshusets reception
Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/Service och kommunikation / Kundservicejobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/Service och kommunikation i Borlänge Sedan hösten 2017 finns ett Servicecenter på Borlänge Kommun som är beläget i Stadshuset. Servicecenter är till för alla som vill komma i kontakt med Borlänge Kommun på ett enkelt och smidigt sätt.
Nyckelpersonerna i verksamheten är kommunvägledarna, vars uppgift är att ge exceptionellt bra service till alla som via telefon, mejl och besök kontaktar kommunen med sina frågor eller ärenden.
Arbetsplatsen är lokaliserad i två delar intill varandra, I den ena delen besvaras inkommande telefonsamtal. I den andra lokalen finns en reception dit besökaren kommer med alla ärenden och frågor som berör kommunal verksamhet. Vi söker nu dig som vill arbeta i vår receptionsdisk under sommaren.
För oss är det en självklarhet att du delar det förhållningssätt som Borlänge kommuns värdegrund innebär:
• Jag finns här för Borlängebon
• Jag gillar utmaningar
• Jag möter varje människa med öppenhet
Publiceringsdatum2020-02-03ArbetsuppgifterSom receptionist i servicecenters reception består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av att svara på frågor och finnas till hands för alla besökare som vistas lokalerna.
Med hjälp av ärendehanteringssystemet, webben och andra digitala system ger du besökaren snabba, korrekta och relevanta svar under tiden som denne väntar. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av att:
• Hantera och svara på vanliga frågor från besökare i Stadshusets reception.
• Ta emot och hjälpa till med ansökningar, informera, kopiera, skriva ut och hjälpa Borlängebon att använda kommunens e-tjänster.
• Underlätta för kommunens olika verksamheter/enheter bl.a. genom att fördela ärenden till dem via ärendehanteringssystemet. Ibland behöver även verksamheterna kontaktas via telefon från receptionen.
Du ska ha förmåga att periodvis kunna arbeta i ett högt tempo med bibehållen god servicenivå och kvalitet.
Du brinner för att ge en mycket god service och trivs bra i mötet med nya människor.
Med hjälp av ett lågaffektivt bemötande kan du hantera människor i alla sinnesstämningar.
Kanske är du flerspråkig och vill få nytta av det i ditt arbete?
Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper.
KvalifikationerVi söker dig som har minst avslutad gymnasieutbildning och du har gärna dokumenterad erfarenhet av att arbeta i kundtjänst/contactcenter. Det är meriterande om du har en avklarad eller har påbörjat en högskoleutbildning. Du är bekväm med att på ett korrekt och förtroendeingivande sätt ge svar på frågor, vilket kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, har du även kunskaper i somaliska, kurdiska, finska och/eller arabiska är det meriterande. För tjänsten är det även meriterande om du har kunskaper om arbete i en politiskt styrd organisation där du vet hur en kommun styrs genom t.ex. lagar i offentlighet och sekretess. Din datorvana är mycket god och du kan med lätthet söka information samtidigt som Borlängebon väntar. Din inställning till arbetet och uppdraget är tydligt värdegrunds- och lösningsfokuserat.
Gällande dina personliga egenskaper söker vi dig som är flexibel och öppen och du kan anpassa dig efter besökarens önskemål. Du är serviceinriktad och strävar efter att alltid hitta lösningar på de ärenden och frågor som kommer. Jobbet i Servicecenter kräver att du kan jobba utifrån checklistor och följa de rutiner som finns. När du stöter på problem tvekar du inte på att fråga dina kollegor. En självklarhet för tjänsten är att du trivs med att möta människor, eftersom det är något vi gör hela dagarna!
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.
Välkommen med din ansökan!
ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!
Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2020-06-22 , upphör: 2020-08-07 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBorlänge kommun, Verksamhetsstöd/Service och kommunikation
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A931752".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Borlänge kommun (org.nr 212000-2239)
Arbetsplats Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/Service och kommunikation
Jobbnummer 5076243
Observera att sista ansökningsdag har passerat.