Sommarvikariat som bemanningssamordnare för hemtjänst

Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen / Undersköterskejobb / Alvesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Alvesta, Växjö, Hylte, Uppvidinge, Ljungby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen i Alvesta

Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare - södra Sveriges mittpunkt - Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
• Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
• Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är "Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på "Delaktighet, Engagemang och Tillit". Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?

Vi söker nu en vikarierande bemanningssamordnare till verksamhetsområde ordinärt boende inom Omsorgsförvaltningen för att stärka vårt team under sommaren!
Hos oss har du ett stenkasts avstånd till din arbetsplats från Alvesta station


Publiceringsdatum
2022-05-25

Arbetsuppgifter
Som vikarierande bemanningssamordnare hos oss kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att arbeta med planering av hemtjänstinsatser, kontakt med omsorgstagare och att boka vikarier vid frånvaro i hemtjänsten. Bokningarna sker genom Time Care Pool. Inom våra verksamheter har vi omsorgstagaren i fokus och möter den enskilde, dess närstående och varandra på ett respektfullt och professionellt sätt. Du kommer att ha mycket kontakt med personal och omsorgstagare och det är viktigt att du har ett gott bemötande och förståelse för andra människors behov och känslor samt att du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet.
Arbetstiderna är förlagda dagtid, vardagar.


Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har erfarenhet av bemanning eller planering inom hemtjänst sedan tidigare
Arbetet ställer krav på kunskap och erfarenhet av arbete vid dator. Om du har erfarenhet av verksamhetssystemet Time Care Pool och TES är det ett stort plus.
Den vi söker är en person som är driven, ansvarsfull och självgående. Du har förmågan att se helheten och är lösningsfokuserad. Du har ett genuint intresse för människor, kundfokus och hög servicegrad. Du är prestigelös, positiv och enkel att samarbeta med. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Vardagar dagtid Tidsbegränsad anställning 11 dagar - 3 månader, tillträde: Enligt överenskommelse Intervjuer sker löpande, upphör: 2022-08-21 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1129154/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Alvesta kommun (org.nr 212000-0639)

Arbetsplats
Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Erica Carlsson
Erica.Carlsson@alvesta.se
0472-15152

Jobbnummer
6685003

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen: