Sommarjobb som ekonomiassistent
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Trollhättan
2021-03-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sommarjobb som ekonomiassistent" (publicerad 2023-03-03) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Har du tidigare erfarenhet av arbete som ekonomiassistent? Tycker du om att arbeta administrativt och har lätt för att lära dig nya system? Vi på Adecco söker nu ekonomiassistenter till framtida sommaruppdrag i Trollhättan med omnejd!
Publiceringsdatum2021-03-22Om tjänstenSom ekonomiassistent under sommaren på kommande uppdrag kommer du att arbeta med att assistera ekonomer med det dagliga ekonomiarbetet. Dagliga arbetsuppgifter kan innefatta att hantera kund- och leverantörreskontra, fakturering, redovisning, arbete i affärssystem samt andra administrativa arbetsuppgifter och posthantering. Du ska kunna arbeta på en arbetsplats i Trollhättan med omnejd samt vara flexibel med arbetstider då plats och tider kan variera beroende på uppdrag, Detta gäller främst uppdrag under sommaren.
I din roll som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Hantering av kund- och leverantörsreskontra.
• Fakturahantering och redovisning
• Övriga vanligt förekommande arbetsuppgifter som sker på en ekonomiavdelning.
Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med start i juni. Startdatum kan variera beroende på uppdrag. Rekryteringsarbetet sker löpande.
Om dig
Vi söker dig som har en examen eller pågående utbildning inom ekonomi och har tidigare erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra samt erfarenhet av arbete i olika affärssystem och Excel. Meriterande om du har erfarenhet av redovisning.
Vidare är du som person noggrann, har ett gott siffersinne och kan arbeta i ett högt tempo. Ditt sinne för detaljer i kombination med god samarbetsförmåga gör att du kommer att trivas bra i denna roll. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Viktigt för tjänsten är:
• Du har en examen eller pågående utbildning inom ekonomi
• Tidigare erfarenhet av kund- och leveranstörsreskontra
• Erfarenhet av arbete i olika affärsystem och Excel
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Marianne Johansson via
marianne.johansson@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-34209".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 5645001
Observera att sista ansökningsdag har passerat.