Sommar/ timvikarier till Lss boende
Örkelljunga kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Örkelljunga
2019-02-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sommar/ timvikarier till Lss boende" (publicerad 2020-01-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Örkelljunga,
Perstorp,
Klippan,
Markaryd,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örkelljunga kommun, Socialförvaltningen i Örkelljunga Örkelljunga är en del av "Familjen Helsingborg" där 11 kommuner i det expansiva Skåne Nordväst tillsammans arbetar för att gynna den gemensamma regionen. Örkelljunga är en kommun med stabil ekonomi och har idag 10 000 invånare. Örkelljunga kännetecknas av en närhet där ett starkt samarbete och korta beslutsvägar utgör styrkan i den lilla kommunen. Här har du som medarbetare större möjlighet att påverka din personliga utveckling likväl som verksamhetens utveckling i stort. I Örkelljunga kommun arbetar vi med ett professionellt bemötande präglat av våra tre värdeord; kunskap, omtanke och handling. Som en del av Örkelljunga kommun har du möjlighet att arbeta gränsöverskridande och göra skillnad.
Socialförvaltningen i Örkelljunga kommun består av äldreomsorg, omsorg för funktionsnedsatta, individ och familj, hemsjukvård och administration. Förvaltningen har drygt 300 medarbetare och verksamhet bedrivs dygnet runt.
Publiceringsdatum2019-02-11ArbetsuppgifterVill du ha ett utvecklande och roligt jobb där din insats verkligen gör skillnad?
LSS i Örkelljunga kommun erbjuder sommarvikariat/ timanställning inom gruppbostad och servicebostad
Vi arbetar aktivt med att främja jämlikhet och full delaktighet i samhällslivet för brukarna. Insatserna ska vara av god kvalitet och grunda sig i respekt för brukarens självbestämmande samt integritet.
Arbetet innebär att stödja och handleda brukare för att det skall få ett så meningsfullt och självständigt liv som möjligt. Arbetet innebär att ge praktiskt och pedagogiskt stöd till personer med psykiska/ fysiska funktionsnedsättningar för att bidra till deras utveckling och ökat självförtroende. Arbetet innebär också att upprätta och följa upp genomförandeplaner. samt hålla kontakt med brukarnas nätverk exempelvis anhöriga, gode man, dagligverksamhet med flera.
Ditt arbete arbete skall utgå från brukarens behov i fokus. Stor vikt läggs på delaktighet och meningsfull tillvaro.
KvalifikationerVi söker dig som har lämplig utbildning eller erfarenhet inom funktionshinder, barn och fritid, yrkeshögskoleutbildning inom funktionshinder området eller annan utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdigt,
Vi söker dig som är ödmjuk, flexibel och klarar snabba ändringar, initiativrik, ansvarstagande, lyhörd, stresstålig och lugn/uthållig. Du kan arbeta både i grupp och självständigt.
Du som söker skall vara strukturerad och ansvarsfull, samt ha erfarenhet av att arbeta med målgruppen. Du skall även vara trygg i dig själv och bekväm med att arbeta enskilt med personer som är i stort behov av kontinuitet och struktur.
• Körkort och datorvana är meriterande
Erfarenhet av att arbeta med människor med funktionsnedsättning är meriterande.
ÖVRIGT
Som ett led i att bli en mer hälsobringande kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Vi bedriver både jämställdhets och mångfalds främjande insatser. Vi ber dig att söka digitalt för att säkerställa kvalitet och vår hantering av ansökningarna. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Oregelbunden schemalagd arbetstid med sovande jour Tidsbegränsad anställning, tillträde: Rekrytering sker löpande.
Ersättning Timavlönad
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-30
Ange följande referens när du ansöker: A849313
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Haeggström
linda.haeggstrom@orkelljunga.se 0435-55000
FöretagÖrkelljunga kommun, Socialförvaltningen
AdressÖrkelljunga kommun, Socialförvaltningen
Biblioteksgatan 10
28680 Örkelljunga
Kontorsadress28680 Örkelljunga
Jobbnummer 4605269
Observera att sista ansökningsdag har passerat.