Solna växer - vill du bli vår nya stadsbyggnadskommunikatör?

Solna Stad / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Vaxholm eller i hela Sverige

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation samt trygghet och säkerhet.

Vill du berätta om hur Solna växer och utvecklas? Då kanske du är den vi söker för att driva kommunikationen kring Solnas stadsutveckling.

Det händer mycket i Solna. Nya stadsdelar växer fram och vi blir alltfler solnabor. Stadsdelar utvecklas med bostäder, service och kontor och stadsmiljön förändras med grönområden, naturreservat, cykelvägar och en helt ny t-banelinje.

Som kommunikatör med ansvar för miljö- och byggförvaltningen och tekniska förvaltningen ansvarar du för dessa förvaltningars kommunikation med medborgare, medarbetare och andra intressenter. Arbetet sker i nära samarbete med förvaltningarna och med medarbetare på stadsledningsförvaltningens kommunikationsenhet. I tjänsten ingår viss beredskap för att bemanna stadens digitala och sociala kanaler samt presstelefonen.

Tjänsten är placerad på stadsledningsförvaltningen och du rapporterar till kommunikationschefen.

För att lyckas med uppdraget är/har du:

• en prestigelös, självständig, positiv och resultatdriven person
• relevant utbildning och minst fem års erfarenhet av att jobba med kvalificerad kommunikation
• är en driven och flyhänt skribent som kan omsätta komplexa frågeställningar till lättbegripliga budskap
• erfarenhet av att projektleda olika typer av kommunikationsaktiviteter exempelvis event
• erfarenhet av att jobba i CMS-verktyg, kan hantera digitala kanaler och sociala medier

Det är meriterande med yrkeserfarenhet från politiskt styrda organisationer, gärna kommun.

Vi erbjuder dig:

• att få jobba med stimulerande och spännande frågor i en av Sveriges snabbas växande kommuner
• trevliga, kompetenta och hjälpsamma kollegor som tillsammans driver kommunikationsarbetet i staden
• möjlighet till kontinuerlig fortbildning
• ljusa trevliga lokaler i Solna centrum med närhet till goda kommunikationer såsom pendeltåg och t-bana.

Ditt personliga brev kommer utgöra ett arbetsprov för att säkra den skriftliga förmågan.

Anställningen är en tillsvidareanställning

Tillträde snarast.

Sista ansökningsdag är den 9 juli 2017.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Om du har några frågor är du varmt välkommen att höra av dig till Kommunikationschef, Elin Berlin: elin.berlin@solna.se

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-06-14

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Solna Stad

Adress
Solna Stad
Stadshusgången 2
17186 Solna

Kontorsadress
Stadshusgången 2

Jobbnummer
3556340

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad: