Socionom 2 st, 100 %
Simrishamns kommun / Administratörsjobb / Simrishamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Simrishamn,
Tomelilla,
Ystad,
Sjöbo,
Skurup eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Simrishamns kommun i Simrishamn,
Malmö eller i
hela Sverige Simrishamns kommun söker
Socionom 2 st, 100 %
f n med placering vid Elevhälsan
Ref nr 13/084
Tillträde: 2014-01-01 eller enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidareanställning (ej ferietjänst)
Arbetsuppgifter: Det mobila resursteamet ska ansvara för att kort- eller långsiktigt ge ett verksamhetsstöd åt förskolechef, rektor, barn, elever och pedagoger samt kartlägga och konkret bistå förskolan/skolan med att samordna de resurser som finns att tillgå. Du som ingår i teamet kommer att arbeta handledande gentemot personalen i befintlig förskole/skolmiljö. Du kommer också att samarbeta med olika aktörer, så som socialförvaltningen och kultur- och fritidsförvaltningen. Ditt uppdrag är att skapa olika kontaktytor och samverkansstrukturer inom och utanför barnets/elevens förskola/skolmiljö. Du kommer att vara ansvarig för resursmöten vid stadieövergångar/svåra situationer.
Merparten av din arbetstid kommer att vara förlagd i barnets/elevens ordinarie skolmiljö. Du kommer att arbeta fram åtgärdsförslag efter observationer, hålla i stödjande samtal med barn/elever och deras vårdnadshavare. Du kommer att vara den som direkt arbetar med att samordna barnets/elevens möjliga resurser. Arbetet innebär bl a att du bidrar till en helhetssyn, både i det enskilda barn/elevarbetet och i det övergripande förebyggande arbetet som är teamets uppdrag.
Du som söker tjänsten ska fullfölja uppdraget utifrån skolans styrdokument och andra regelverk.
Kvalifikationer: Som socionom/socialpedagog har du, förutom behörig examen, vana av arbete inom såväl socialtjänst, behandling, förskola/skola.
Du ska ha vana från utredningsarbete med stöd av olika metodbaserade och evidensbaserade arbetsinstrument såsom exempelvis Ester, BBIC och ART. Du ska vara väl förtrogen med sociallagsstiftning.
Du är en fördel om du redan har utbildning i Aktivt Föräldraskap (Grund och tonår? 2-17år) och ALIS (för personal).
Du ska ha erfarenhet av handledning/konsultation både i grupp eller enskilt kring problemskapande beteende.
Som specialpedagog har du bred erfarenhet av arbete inom din befattning och är van att handleda.
Personlig lämplighet, påbyggnadskurser inom ämnesområdet ?barn i behov av särskilt stöd?/Neuropsykiatri/annan beteendeproblematik och förmåga att arbeta i arbetslag i en oförutsägbar vardag är avgörande och därmed det som kommer att prioriteras i tillsättningen av dessa tjänster.
Körkort är ett krav och tillgång till egen bil är önskvärt.
Tidigare erfarenhet av liknande arbete är ett krav.
Vi arbetar med journalföringssystemet PMO och det är en fördel om du har erfarenhet av detta.
Om du har ovanstående kompetenser och gillar utmaningar ser vi gärna att du söker tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, lämplighet och en så jämn fördelning som möjligt mellan könen.
Tjänsterna tillsätts snarast under förutsättning att sökta statsbidrag beviljas.
Vi kommer att göra ett löpande urval vilket innebär att vi kan komma att bjuda in till intervjuer efterhand som ansökningar inkommer.
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.
Upplysningar: Enhetschef Anna-Pia Vang, 0414-81 95 10
Upplysningar om fackliga företrädare lämnas genom kommunens växel, 0414-81 90 00 vx
Välkommen med din ansökan senast 2013-11-29
märkt med ref.nr: 13/084
Vi tar emot din ansökan med e-post
elevhalsan@simrishamn.sePubliceringsdatum2013-11-05KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
elavhalsan@simrishamn.seKontaktAnna-Pia Vang 0414-819510
FöretagSimrishamns kommun
AdressSimrishamns kommun
27280 SIMRISHAMN
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0414-819000
Faxnummer: 0414-17000
E-postadress:
simrishamns.kommun@simrishamn.se Jobbnummer 1694874
Observera att sista ansökningsdag har passerat.