Socialsekreterare till Vuxen, Lekebergs kommun

Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Inom socialtjänsten i Lekeberg har vi två team med inriktning Barn- och familj och Vuxen, båda organiserade under Socialförvaltningen och sammanlagt är vi 17 medarbetare. Inom Individ- och familjeomsorgen strävar vi efter en helhetssyn på hela människan. Vi fokuserar på förebyggande insatser med nära samverkan mellan individ, familj och dess nätverk. Intern och extern samverkan är naturliga inslag i vardagsarbetet, samt deltagande i ett aktivt utvecklingsarbete av verksamheten.



Publiceringsdatum
2017-02-15

Arbetsuppgifter
Inför 2017 gör Lekeberg en satsning på socialtjänsten!
Barn- och familj och Vuxen har nu blivit en enhet, Individ- och familjeomsorg, vilket kräver förstärkning av personal. IFO ska under 2017 byggas upp till en enhet med kvalitet, god arbetsmiljö och nytänkande.

Vill du vara med och utforma det nya IFO? Sök till oss!

Som socialsekreterare i Lekebergs kommun får du ett utvecklande, varierat och ansvarfullt arbete. Det finns stora möjligheter för dig att påverka din arbetsdag och att vara delaktig i förändrings- och förbättringsarbetet som pågår.
Du erbjuds även:
• vardagligt stöd och handledning av teamledare
• regelbunden professionell handledning
• möjlighet till kompetensutveckling
• friskvårdsersättning
• möjlighet till att ansöka om flera semesterdagar för tillsvidareanställda enligt lokalt kollektivavtal
• flexibel arbetstid
Då Lekeberg är en mindre kommun finns det möjlighet att lära sig och prova på andra arbetsuppgifter inom IFO då vi har ett nära samarbete mellan Barn- och familj och Vuxen.

På Vuxen kommer du i huvudsak att handlägga ärenden gällande försörjningsstöd. Du kommer att fatta beslut om adekvata insatser utifrån utredning samt följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen. Du kommer även handlägga ärenden gällande missbruk, våld i nära relationer, boende samt andra ärenden som kan förekomma gällande vuxna. I dagliga arbetet ingår ett nära samarbete med andra professioner och instanser som polis, arbetsförmedling, vård med mera. Meriterande i denna tjänst är utbildning i ASI, MI, BBIC.



Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har socionomexamen
• har körkort med behörighet B
• har en god förmåga att uttrycka dig och kommunicera i tal och skrift
Vi ser helst att du har god kunskap om lagstiftningen inom området och det är meriterande om du har vana i att arbeta i verksamhetsspecifika dataprogram samt erfarenhet från myndighetsutövning inom socialtjänsten.
Meriterande i denna tjänst är också om du har ASI, MI-utbildning samt BBIC.

I din roll krävs att du har en god samarbetsförmåga likaväl som du förmår att arbeta självständigt och strukturerat. Arbetet kräver också en flexibilitet och en förmåga att hantera oförutsedda situationer. Som person är du lugn, stabil och förtroendeingivande med en förmåga att skapa och behålla goda relationer.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-05
Ange följande referens när du ansöker: A629526 - Kopia
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofie Hagberg sofie.hagberg@lekeberg.se 0585-487 41

Företag
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
71631 FJUGESTA

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
3322972

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: