Socialsekreterare till Integrationsenheten
Ekerö kommun, Integrationsenheten / Administratörsjobb / Ekerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ekerö,
Botkyrka,
Salem,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekerö kommun, Integrationsenheten i Ekerö EKERÖ KOMMUN är en växande småstad 1 mil från Stockholms innerstad. I en nära framtid, och när "Förbifart Stockholm" är klar, kommer Ekerö att vara länets mest attraktiva kommun att bo och verka i. Utöver lugnet, naturen och närheten till stadspulsen så erbjuder Ekerö en professionell kommunal organisation med korta beslutsvägar och en stark drivkraft att "ständigt göra allt lite bättre". Vill du jobba i småstaden intill storstaden? Ta chansen att bli en del av Ekerös spännande utveckling!
INTEGRATIONSENHETEN ansvarar för mottagandet av både nyanlända vuxna och barnfamiljer samt ensamkommande barn och är uppdelad i två arbetsgrupper. På enheten arbetar för närvarande enhetschef, administrativ samordnare, två handläggare med inriktning mot nyanlända vuxna och familjer, fyra socialsekreterare med ansvar för ensamkommande barn och ungdomar samt två extraresurser i form av kontaktpersoner/integrationsstödjare.
Publiceringsdatum2016-12-21ArbetsuppgifterVill du ha ett spännande och omväxlande arbete och är intresserad av att arbeta med en målgrupp där din insats kan göra skillnad? Vi söker dig som är socionom och som vill arbeta med handläggning av ensamkommande barn och ungdomar enligt gällande lagstiftning, främst Socialtjänstlagen, SoL.
Vi erbjuder en dynamisk, utmanande och rolig arbetsplats där vi även har utvecklat ett introduktionsprogram som möjliggör att vi gärna välkomnar ansökningar från nyutexaminerade socionomer.
I Ekerö kommun använder vi oss av boendeformerna HVB, stödboende och träningslägenhet.
Det finns ett stort engagemang från civilsamhället och ideella organisationer och vi välkomnar alla former av samverkan som utgör ett viktigt komplement för att bistå ensamkommande och nyanlända att känna sig välkomna i vår kommun.
I dina arbetsuppgifter ingår att utreda och följa upp insatser enligt SoL och LVU av ensamkommande barn och ungdomar. I förekommande fall, tillsammans med familjehemssekreterare utreda familjehem för ensamkommande barn och ungdomar. I samarbete med kollegor utveckla mottagandet av ensamkommande barn och ungdomar i Ekerö kommun.
KvalifikationerSocionomexamen.
B-körkort.
Du behöver kunna arbeta självständigt likväl som att arbeta/samverka med andra. Arbetet förutsätter att du kan motivera till förändring och inge trygghet och förtroende.
Vi eftersträvar en jämn könsfördelning.
ÖVRIGT
Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Ekerö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Ekerö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-22
Ange följande referens när du ansöker: C10321/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInger Norin 08-124 577 98
Marcelo Banegas 08-124 570 39
FöretagEkerö kommun, Integrationsenheten
AdressEkerö kommun, Integrationsenheten
Box 205
17823 EKERÖ
KontorsadressTappströmsvägen 2 EKERÖ
Jobbnummer 3227440
Observera att sista ansökningsdag har passerat.