Socialsekreterare till Ekonomiskt bistånd

Partille kommun, Ekonomi, arbetsmarknad, missbruk / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Ekonomi, arbetsmarknad, missbruk i Partille

Partille kommun har idag 38 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 800 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Enheten för ekonomiskt bistånd består idag av 14 kompetenta och engagerade medarbetare fördelade på en mottagningsgrupp, en rehab grupp, boendesekreterare och assistent samt budget och skuldrådgivare. Vi har också en metodstödjare som är nära kopplad till det operativa arbetet.

Partille kommun vill vara en hälsofrämjande arbetsplats och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika sorters fritids- och friskvårdsaktiviteter, flextid, friskvårdsbidrag, förmånscykel samt möjlighet att växla ditt semesterdagstillägg mot fler lediga dagar.

Vi söker nu en socialsekreterare, som vi gärna ser har tidigare erfarenhet av yrket.


Publiceringsdatum
2018-06-05

Arbetsuppgifter
Enheten för ekonomiskt bistånd består av en positiv personalgrupp som arbetar med målet att öka egenförsörjning hos kommuninvånarna i Partille kommun. Som socialsekreterare hos oss får du engagerade arbetskamrater, gemenskap och omsorg om varandra. Du får möjlighet att jobba i en lagom stor kommun som är lätt att få en överblick över och som kännetecknas av ett samverkans- och nätverksinriktat arbete. Vi har idag tex ett nära samarbete med Arbetsmarknadsenheten som har möjlighet att erbjuda arbetsträning, praktikanskaffning samt jobbsökarverksamheter i närliggande lokaler.

Som socialsekreterare på ekonomiskt bistånd arbetar du med kvalificerade utredningar och bedömningar av ansökningar om ekonomiskt bistånd enligt SoL. Du arbetar med myndighetsutövning. Arbetet är omväxlande och samverkan med både externa och interna samarbetspartners som syftar till att stärka den enskildes möjligheter att leva ett självständigt liv är en viktig del av arbetet.

Alla våra socialsekreterare erbjuds processhandledning.



Kvalifikationer
Letar du efter meningsfullt jobb där du får göra skillnad för Partille kommuns invånare?
För oss är det viktigt att du har ett stort engagemang och intresse för frågorna rörande ekonomiskt bistånd samt ett genuint intresse för att förbättra situationen för de individer vi arbetar med.

Ett krav för tjänsten är att du är utbildad socionom. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning och även av utredningsarbete inom området våld i nära relation.

Vi söker dig som är lugn och trygg och med en hög grad av personlig mognad. Du har en god samarbetsförmåga och kan relatera till andra på ett lyhört sätt. Du tar dig an och löser problem på ett smidigt sätt och du kan planera och driva dina egna ärenden självständigt samtidigt som du kan be om hjälp när det behövs. I mötet med såväl klienter som dina medarbetare har du ett gott bemötande och värdesätter olikheter samt förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet kan påverka dig själv och andra. Du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att anpassa dig utifrån klientens behov. Då en stor del av dina arbetsuppgifter handlar om att kommunicera med klienter, olika aktörer samt att arbeta med dokumentation krävs goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift samt god datorvana.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet vilket för oss innebär att du delar våra värdeord om allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Urval görs löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde önskas till 2018-09-24. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-19
Ange följande referens när du ansöker: A791795
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pernilla Wedin 031-792 10 70

Företag
Partille kommun, Ekonomi, arbetsmarknad, missbruk

Adress
Partille kommun, Ekonomi, arbetsmarknad, missbruk
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 34 43330

Jobbnummer
4188283

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Ekonomi, arbetsmarknad, missbruk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Ekonomi, arbetsmarknad, missbruk: