Socialsekreterare Funktionstöd
Alingsås kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Alingsås
2015-02-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare Funktionstöd" (publicerad 2017-06-26) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Alingsås,
Ale,
Vårgårda,
Lerum,
Bollebygd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alingsås kommun, Socialförvaltningen i Alingsås Alingsås är känd som Kaféstaden och för sin ljusdesign - "Lights in Alingsås".
Alingsås präglas av stark tillväxt, nyföretagaranda och är den moderna mötesplatsen med småstadens fördelar och storstadens möjligheter. Alingsås ligger nära. Med tåg till Göteborg tar det drygt 30 minuter, under en timme till Borås och Skövde och under tre timmar till Stockholm.
Alingsås kommun som arbetsgivare erbjuder dig ett meningsfullt arbete med goda arbetsvillkor och ständigt lärande. Det är viktigt att du som medarbetare känner dig delaktig i utvecklingen av verksamheten och känner stolthet över den service som erbjuds. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar bättre trivsel på arbetsplatsen och ett bättre resultat.
Publiceringsdatum2015-02-04ArbetsuppgifterIndivid- och familjeavdelningen (IFA) är en av socialförvaltningens fyra avdelningar och består av enheterna Funktionstöd och familjerätt, Mottagning, Stöd och försörjning, Barn och ungdom samt Vuxenenheten.
Arbetet sker i nära samarbete mellan förvaltningens avdelningar.
Som socialsekreterare inom Enheten för funktionstöd jobbar du med att informera, utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) för individer med någon form av funktionsnedsättning. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv för den enskilde individen och man samarbetar med den enskildes nätverk, t ex anhöriga, utförare av insatser, förvaltningar inom Alingsås kommun eller andra myndigheter och organisationer. Arbetet kräver att du kan arbeta självständigt såväl som i team.
Vi erbjuder dig stimulerande och omväxlande arbetsuppgifter, extern handledning, en trivsam arbetsgrupp med gott arbetsklimat, trevliga lokaler, aktuell fortbildning samt friskvård.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Socionomexamen och erfarenhet av att jobba med myndighetsutövning
• Erfarenhet av myndighetsutövning enligt LSS är önskvärt
• Erfarenhet och intresse av att jobba med målgruppen samt kunskap om funktionsnedsättningar.
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
• Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat
• Ett positivt synsätt
• Förmåga att samarbeta såväl internt som externt
• God datorvana - vi jobbar i verksamhetsystemen Magna Cura och Procapita IFO
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Alingsås kommun arbetar målmedvetet med mångfald och mot att ha en god mångfald i alla arbetsgrupper avseende kön, ålder, yrkesbakgrund, erfarenhet, etnicitet, funktionsnedsättning samt personlighet. Vi ser olikheter som positivt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Alingsås kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare:
Alingsås kommun har gjort sitt mediaval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 150401 eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-22
Ange följande referens när du ansöker: A449311
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Hallgren, Enhetschef 0322-61 71 98
Facklig kontaktFackliga företrädare nås via kommunens växel 0322- 61 60 00
FöretagAlingsås kommun, Socialförvaltningen
AdressAlingsås kommun, Socialförvaltningen
Rådhuset
44181 Alingsås
KontorsadressRådhuset, Stora torget 44181 Alingsås
Jobbnummer 2154940
Observera att sista ansökningsdag har passerat.