Socialsekreterare
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2018-12-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2023-08-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Vi arbetar utifrån vår vision "Möjlighet att lyckas" och vår värdegrund som utgår från de fem begreppen: Respektfull, Delaktighet, Resultatinriktad, Professionell och Tillitsfull.
Orden är grunden i vårt varumärke och de beskriver hur förvaltningen vill uppfattas av dem vi är till för.
Hos oss arbetar vi bland annat med försörjningsstöd, boendefrågor, budget och skuldrådgivning, våld i nära relationer och att stödja ungdomar och vuxna i integration och etablering i det svenska samhället. Verksamheten Utredning har ca 120 medarbetare som arbetar för att nå målet att ha en etablerad och självförsörjande befolkning.
Verksamheten är fördelat i enheter med team och teamledare
Det händer mycket spännande saker på ensamkommande barn! Etablering, som är en del av utredning, består av 8 medarbetare. Vi har lämnat ett traditionellt socialtjänstperspektiv för ett nytt och, vad vi tycker, mer tidsenligt etableringsperspektiv. Vårt förhållningssätt är att våra ungdomar är aktuella hos oss för att de kommit till Sverige utan vårdnadshavare, de har kommit till Sverige för att skapa sig en framtid här och det ska vi stötta dem i genom att arbeta för etablering, dvs. att ungdomarna ska ha egen bostad och självförsörjning genom arbete eller studier.
Publiceringsdatum2018-12-21Dina arbetsuppgifterSom familjehemssekreterare rekryterar, utreder, handleder och följer du upp våra familjehem för ensamkommande barn och ungdomar. Som familjehemssekreterare arbetar du för att handleda familjehem och nätverkshem i att stötta barn och ungdomar mot etablering. Handläggning av ärende sker utifrån etableringsperspektivet och man arbetar aktivt för att ungdomar ska etableras i samhället.
Arbetet innebär en nära samarbete med barn- och ungdomssekreterare i enheten. Även handläggning av placerade barn och ungdomar kan vara aktuellt vid behov.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Utbildning inom BBiC och Mi är meriterande. Arbetet kräver att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom IFO och det är en fördel om du har erfarenhet av handläggning av myndighetsutövning inom socialtjänstens barn och ungdom och erfarenhet av arbete med integration/etablering.
Du har god datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet samt har förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift då kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna. Det är positivt om du har goda kunskaper i Procapita. Du som söker till oss har B-körkort för att smidigt kunna ta dig runt inom Kristianstads kommun. Som person är du relationsskapande, lösningsfokuserad och flexibel med god samarbetsförmåga.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Östra kommunhuset kommer att vara din arbetsplats. När sökande erbjudits anställning ska den som i sitt arbete direkt och regelbundet kommer i kontakt med barn visa ett registerutdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2013:852 Social-tjänstlagen. När sökande erbjudits anställning ska den som ska verka på ett HVB-hem visa specifikt utdrag ur polisens belastningsregister enligt Social-tjänstlagen 6 kap. § 1.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Egzona Krasniqi på telefon 044-13 28 69.
Sista ansökningsdag är 2019-01-06.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-06
Ange följande referens när du ansöker: AOV-2018/968
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 4525116
Observera att sista ansökningsdag har passerat.