Socialförvaltningen söker en arkivarie
Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen / Biblioteksassistentsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla biblioteksassistentsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Publiceringsdatum2019-05-27BeskrivningSocialförvaltningen ansvarar för stadsövergripande verksamheter inom socialtjänstområdet.
Det innebär att förvaltningen erbjuder tjänster och service till stadens stadsdelsnämnder samt bereder frågor till kommunstyrelsen om stadens socialtjänst. Som arkivarie tillhör du administrativa avdelningen som består av nio enheter och cirka 90 medarbetare. Förvaltningskontoret är sedan 2015 beläget i Farsta centrum i moderna och ljusa lokaler.
Dina arbetsuppgifterSom arkivarie på Socialförvaltningen ansvarar du för driften av vårt närarkiv och centralarkiv. Rollen innebär att självständigt leda och utveckla arbetet med förvaltningens arkivfrågor samt tillsammans med registrator vara objektspecialist för vårt kommande digitala ärendehanteringssystem, eDok (systemstöd Platina).
I ditt uppdrag ingår att ge service till handläggare, andra myndigheter, allmänheten och externa intressenter i frågor kring arkiv och hanteringen av handlingar i alla dess former. I rollen ingår också att samarbeta med registrator och nämndsekreterare. Som arkivarie har du också uppdraget att vara en av förvaltningens dataskyddssamordnare.
Kvalifikationer - Några års erfarenhet av att arbeta som arkivarie
- erfarenhet av digital dokumenthantering
- arkivvetenskap 60 hp eller motsvarande kompetens
- goda kunskaper i offentlighetslagstiftning och annan relevant lagstiftning
- goda kunskaper i Officepaketet
- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Meriterande: Utbildning inom dokumenthantering i Platina eller E-Dok. Erfarenhet av att jobba inom kommunal och offentlig verksamhet. Erfarenhet av att arbeta i eller leda projekt.
Vi söker dig som har en uttalad känsla för service, är prestigelös i ditt förhållningssätt och vårdar såväl interna som externa kontakter. Du är bra på att samarbeta, trivs med att ha många olika kontakter och har ett gott bemötande. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och är ansvarstagande i dina uppgifter. Du planerar ditt arbete, kan prioritera och hålla tidsplaner. Vi vill att du är noggrann, levererar kvalitet i ditt arbete, är bra på att samarbeta och smidig i kontakter med andra.
Övrig informationInom Stockholms stad tillämpar vi friskvårdstimme och flexibel arbetstid. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-10
Ange följande referens när du ansöker: 2019/2837
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPatrik Simonsson, enhetschef 08 508 25 019
Adrian Malmberg, HR-konsult 08 508 11 731
FöretagStockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen
AdressStockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen
Storforsplan 44
12347 Stockholm
KontorsadressStorforsplan 44
Jobbnummer 4812007
Observera att sista ansökningsdag har passerat.