Socialadministratör
Munkedals Kommun / Administratörsjobb / Munkedal
2021-01-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialadministratör" (publicerad 2022-08-31) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Munkedal,
Uddevalla,
Färgelanda,
Lysekil,
Sotenäs eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Munkedals Kommun i Munkedal,
Lysekil eller i
hela Sverige Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna då är du varmt välkommen till oss!
Munkedals kommun ligger perfekt mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till E6:an. Kommunen har ca 10 600 invånare och inom kommunens organisation arbetar runt 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter.
Välfärdsförvaltningen består av två avdelningar, avd vård och äldreomsorg och avd IFO/stöd/bistånd med underliggande enheter.
Publiceringsdatum2021-01-14BeskrivningAvdelning IFO/Stöd/Bistånd leds av en avdelningschef som ansvarar för enheterna inom individ och familjeomsorgen, LSS, socialpsykiatri, arbetsmarknadsenheten samt biståndsenheten.
Varje enhet leds av en enhetschef. Inom avdelningen finns idag en administratör på deltid som stöd för cheferna inom LSS som skall gå i pension och inom individ och familjeomsorgen är det en IFO-handläggare som skall gå ner i tid och därför söker vi nu en socialadministratör som kommer arbeta för både LSS samt individ och familjeomsorgen.
Du kommer att ingå i en administrativ grupp inom avdelningen direkt under avdelningschefen som består av en administratör, en IFO-handläggare och en kvalitetsutvecklare som också är samordnare för gruppen.
Vi alla är delaktiga till att bilda en gemenskap där det är högt till tak och nära till skratt. Vi arbetar kontinuerligt för en god arbetsmiljö inom avdelningen och utgår från ledorden Mod-Engagemang-Tillit-Trygghet. Vi dokumenterar i verksamhetssystemet Magna Cura, som succesivt kommer ersättas av verksamhetssystemet Combine.
Dina arbetsuppgifterSom socialadministratör inom LSS samt individ och familjeomsorgen är du både ett administrativt stöd för bemanning, schemahantering och statistik samt att du avlastar IFO-handläggare som går delvis i pension med arbetsuppgifter så som dödsbo, faderskap, förmedlingsärenden, gallring.
Du är också en del av den administrativa gruppen som ger stöd till socialsekreterarna där arbetsuppgifterna består av uppgifter som syftar till att avlasta och underlätta handläggningsprocessen genom dokumentation, ekonomiadministration och hantering av system och larm. Uppgifterna består exempelvis av att registrera beslut i verksamhetssystemet, ta registerutdrag ur socialregistret, arkivera akter, kontrollera fakturor, föra statistik, skicka ut informationsbrev, vara IT-stöd samt kvalitetsstöd med mera.
Du är också back-up för de andra i gruppen liksom de är för dig. Som socialadministratör för dessa två enheter är arbetsuppgifterna varierande och förändras över tid utifrån behov.
KvalifikationerVi söker dig som har examen som socialadministratör från yrkeshögskolan. God datorvana med goda kunskaper i både Excel och Word är ett krav, samt goda språkkunskaper i svenska.
Det är också meriterande om du har tidigare erfarenhet som administratör på IFO eller annan erfarenhet av socialtjänst, gärna även kunskaper inom schema och bemanning.
Arbetet ställer krav på att du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt och ta egna initiativ, även under tidspress. Du behöver vara noggrann, strukturerad och kunna planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt och flexibelt sätt. Du måste trivas med att ha många bollar i luften, då du kan få arbetsuppgifter med kort varsel. Eftersom ditt arbete är riktat mot att stötta chefer och socialsekreterare samt innefattar klientarbete behöver du även tycka om att arbeta med människor och vara serviceinriktad, tillmötesgående och lyhörd.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
AnställningsvillkorDu kommer att arbeta heltid. Vi har möjlighet till flextid. Körkort är ett absolut krav, då vi arbetar i en glesbygdskommun.
Intervjuer kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Medflyttarservice
Innebär ditt nya jobb en flytt för dig och din partner? Vi hjälper medflyttande till nytt jobb i ny livsmiljö. Servicen handlar främst om att stötta din partner i att hitta ett jobb i närområdet. Men det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, som till exempel barnomsorg, boende eller tips på föreningar och nätverk. För att få veta mer, kontakta gärna
agneta@medflyttarservice.se 072-733 13 43 eller gå in på
www.medflyttarservice.seMunkedals kommun ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMunkedals kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/5".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Munkedals kommun (org.nr 212000-1330)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Välfärdsförvaltningen
Jobbnummer 5523449
Observera att sista ansökningsdag har passerat.