Skattehandläggare till föreningssektionen, Mariestad

Skatteverket / Juristjobb / Mariestad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Mariestad, Töreboda, Götene, Skövde, Gullspång eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Mariestad, Skövde, Lidköping, Skara, Tidaholm eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.



Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare på föreningssektionen

innebär i huvudsak att arbeta med handläggning och utredning av skatteärenden inom området föreningar och stiftelser. I ditt arbete ingår muntlig, skriftlig och ibland även personlig kontakt med våra kunder, det vill säga föreningar och stiftelser. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.

Skatteenhet Skövde- Mariestad är en av åtta enheter i Västra regionen. Vi är ett utvecklingsinriktat fullskalekontor och hanterar det mesta inom skatteverksamheten. Kontoret har ca 150 medarbetare.

Vi söker medarbetare med placeringsort Mariestad.



Vi erbjuder dig en arbetsplats


med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter


som är till nytta för medborgare och företag


med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald


som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling


med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som


har examen från högskola inom ekonomi om minst 120p/180hp


har ett gott bemötande, ett kundorienterat förhållningssätt samt skapar och vårdar kontakter


har förmåga att självständigt utföra utredningar och fatta beslut


har mycket god samarbetsförmåga och servicekänsla


har en öppen, lyssnande och förklarande attityd


har lätt att kommunicera med andra på svenska i tal och skrift


har hög arbetskapacitet och förmåga att jobba mot deadlines.



Det är meriterande om du

har aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta med djupare utredningar i kombination med erfarenhet av kundkontakter. Det är också meriterande med minst sex månaders aktuell relevant erfarenhet av ekonomi- och bokföringsarbete.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-08-25

Ersättning
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Holmgren, sektionschef 010-572 43 52
Karin Alexandersson, HR-konsult 010- 572 41 66
Monika Braun, facklig kontaktperson Saco 010-574 91 50
Ann-Britt Björk, facklig kontaktperson ST 010-576 83 54

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Tegelvägen 6
54221 Mariestad

Kontorsadress
Tegelvägen 6

Jobbnummer
3662987

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: