Skattehandläggare, Linköping

Skatteverket / Ekonomijobb / Linköping
2013-01-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Linköping" (publicerad 2018-05-18) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Linköping, Norrköping, Katrineholm, Vimmerby, Nyköping eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin. 

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär i huvudsak att handlägga ärenden inom beskattningsområdet. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med företag och privatpersoner. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens. På skattekontoret finns nu ett behov av rekrytering till bl.a. företagsregistrering och handläggning av ansökningar om särskild inkomstskatt för utomlands bosatta (SINK).

På skattekontoret i Linköping är vi cirka 170 medarbetare. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•  som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har en avslutad högskoleutbildning om 120p/180hp med inriktning mot juridik eller ekonomi
• är resultat och målinriktad
• har förmåga att planera och organisera
• har beslutsförmåga
• har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift
• har förmåga att stödja och samverka
• agerar lugnt, pålitligt och stabilt
• har analytisk förmåga.

Det är meriterande om du har erfarenhet från utredningsarbete inom beskattningsområdet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sista ansökningsdag är den 4 februari 2013.

Publiceringsdatum
2013-01-18

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bengt Haugen, Sektionschef 010-576 16 09 bengt.haugen@skatteverket.se
Anette Ek, Facklig representant, ST 010-576 83 81 anette.ek@skatteverket.se
Per-Olof Karlsson, Facklig representant, SACO 010-576 82 42 per-olof.karlsson@skatteverket.se
Annika Kjerrman, HR-konsult 010-574 96 14 annika.kjerrman@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1441516

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: