Skattehandläggare, Kristianstad

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kristianstad
2013-03-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Kristianstad" (publicerad 2018-01-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Kristianstad, Simrishamn, Älmhult, Lund, Ängelholm eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.

Vi söker nu handläggare för tidsbegränsad anställning till Kristianstad under perioden från och med 10 juni till mitten av oktober 2013.

På skattekontoret i Kristianstad är vi cirka 130 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med privatpersoner. I arbetet ingår att söka och ge information samt registrera, utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•  som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 120 p/180hp inom ekonomi.

• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut

• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser

• har mycket god förmåga att samarbeta

• är noggrann och ansvarstagande

• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo

• har servicekänsla och inger förtroende.

Det är meriterande om du tidigare arbetat på Skatteverket med utredningsarbete samt har relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Det är även meriterande om du har godkända akademiska poäng i beskattningsrätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-03-25

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sommarjobb på Skatteverket, sommarjobb@skatteverket.se
Carola Olofsson, HR Konsult 010-572 97 62
Lena Mattsson, Kontorschef 010-573 75 70
Jörgen Jonsson, Sektionschef 010-573 77 17
Ewa Nilsson, Facklig kontaktperson ST 010-573 76 19
Eva Viberg, Facklig kontaktperson SACO 010-573 75 41

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1502762

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: